طراحی سایت

سبد خرید
0

انتخاب زبان

طراحی برند بوک

طراحی برند بوک ماهونیا

طراحی برند بوک یکی از راه های کلیدی برای ساختن هویت برند است. کتاب برند حاوی اصول، الگوها و روش‌هایی برای استفاده از عناصر هویت بصری یک برند است که به کارمندان و همکاران کمک می‌کند تا از هویت بصری برند در تمام جنبه‌های تعامل تجاری و مشتری استفاده کنند.

خدمات طراحی برند بوک

طراحی برند بوک brand book چیست و چرا به آن نیاز دارید؟ تا به حال نام دفترچه برند و یا کتاب برند به گوشتان خورده است؟ ممکن است بسیاری از افرادی که صاحب کسب و کار هستند، با چیستیه دفترچه برند یا همان کتاب برند آَنا باشند اما هنوز مطمئن نیستند که آیا لازم است برای بیزینس خود یک دفترچه برند داشته باششند یا خیر؟! آیا واقعاً می‌تواند برای شرکت ارزش ایجاد کند؟

طراحی برند بوک چگونه انجام میشود؟

به زبان ساده، طراحی برند بوک دفترچه برند یا کتاب برند یا راهنمای برند (brand book) طرح کلی از برند شما و خدمات و یا محصولات شما و ارزش اصلی شرکت شما است. به طور کلی کتاب برند به طور جامع و کامل در رابطه با تک تک لایه های یک شرکت و بیزینس صحبت میکند.

نکات مهم در طراحی brand book

از معرفی لوگو و سال تاسیس شرکت گرفته تا اهداف شرکت و خدمات و یا محصولات و … حتی در بسیاری از دفترچه برند ها نیز در رابطه با دلیل انتخاب رنگ لوگو و فونت و … نیز صحبت میشود.

در آخر میتوان در رابطه تفاوت شرکت خود با سایر رقبا نیز صحبت کرد. brand book هر بیزنس متعلق به خودش است و کاملا اختصاصی برای آن کسب کار.

فهرست مطالب

دفترچه راهنمای برند
دفترچه راهنمای برند

برند بوک چیست؟


برند بوک یکی از مؤلفه‌های حیاتی برندینگ است که به تصویر سازی کامل و شناخته شدن یک کسب و کار اختصاص دارد. این ابزار، به طراحان گرافیک و دیجیتال مارکتینگ این امکان را می‌دهد که با استفاده از عناصر بصری، احساسات و ارزش‌های کلانترین یک برند را به شکل دیداری و جذاب به مخاطبان منتقل کنند.

چه مواردی را باید در طراحی برند بوک درج کنیم؟

به عنوان یک قاعده کلی، یک برند موفق باید دارای موارد زیر باشد:
• نام برند
• طرح کلی داستان برند، اخلاق و هدف/ماموریت
• لوگوی برند، تغییرات آن
• نمادها
• طرح رنگی
فونت ها، اندازه ها و تغییرات سبک
• تصاویری که نشان دهنده برند هستند و مثال هایی ارائه می دهند که از چه تصاویری می توان در استراتژی بازاریابی برند استفاده کرد
• زبان برند و سبک ارتباطی (به عنوان مثال رسمی یا غیر رسمی، جذاب احساسات مخاطب، یا خونسرد و گوشه گیر).

چرا طراحی برند بوک برای کسب و کارها مهم است؟

طراحی برند بوک ابزار مهمی برای ایجاد هویت بصری برند است. کتاب برند حاوی خلاصه ای از تمام الگوها، دستورالعمل ها، اصول و نکات مورد نیاز برای ایجاد و حفظ هویت بصری برند در تمام جنبه های تجارت است. در زیر به جزئیات بیشتری در مورد اهمیت کتاب تجاری اشاره می کنم:

۱. تمایز در بازار رقابتی: 

با توجه به شدت رقابت در بازار، داشتن هویت بصری قوی و متمایز می تواند به موفقیت کسب و کار شما در بازار رقابتی و رقابت با رقبا کمک کند.

۲. ایجاد اعتماد: 

با داشتن هویت بصری قوی و متمایز، مشتریان به کسب و کار شما اعتماد بیشتری خواهند کرد و شانس تعامل بیشتر با کسب و کار شما را افزایش می دهند.

۳. افزایش شناخت برند:

مشتریان شما با داشتن یک برند واضح و قوی از عناصر هویت بصری برند شما به خوبی آگاه می شوند و شناخت آنها را افزایش می دهند.

۴. حفظ کیفیت و یکپارچگی:

با داشتن یک برند بوک، می توانید کیفیت و یکپارچگی ارتباطات و تبلیغات خود را حفظ کنید و از ایجاد تنوع بیش از حد در اجزای هویت بصری برند خود جلوگیری کنید.

۵. نکاتی برای به حداکثر رساندن استفاده:

کارمندان و همکاران شما با داشتن یک کتاب نام تجاری می توانند به طور بهینه از عناصر هویت بصری برند استفاده کنند و از آسیب رساندن به روابط با مشتریان جلوگیری کنند.

بنابراین، داشتن یک برند بوک برای یک کسب و کار بسیار مهم است و می تواند به شما در ایجاد یک هویت بصری واضح، متمایز و جذاب کمک کند.

آیا طراحی برند بوک برای کسب‌وکارهای کوچک هم مفید است؟

دفترچه برند برای مشاغل کوچک نیز بسیار مفید و ضروری است. در واقع، داشتن هویت بصری واضح و متمایز برای کسب و کارهای کوچک بسیار مهم است. در زیر جزئیات بیشتری در مورد اهمیت کتاب برند برای مشاغل کوچک آورده شده است:

 

۱. تمایز در بازار رقابتی

۲. ایجاد اعتماد

۳. حفظ کیفیت و یکپارچگی

۴. نکاتی برای به حداکثر رساندن استفاده

 

بنابراین، کتاب برند برای کسب و کارهای کوچک نیز بسیار مفید و مهم است و می تواند به شما در ایجاد یک هویت بصری واضح، متمایز و جذاب کمک کند.

اهمیت طراحی برند بوک چیست؟

۱.شناخته شدن برند

۲. ایجاد هویت بصری

۳. افزایش اعتماد مشتری

۴. تفکر استراتژیک

 

برند بوک باعث می‌شود که برند شما به سرعت و به وضوح تشخیص داده شود. از طریق این ابزار، مشتریان به سادگی برند شما را از بین رقبا تشخیص دهند.

این ابزار به طراحان گرافیک و مارکتینگ امکان می‌دهد تا یک هویت بصری یکپارچه و جذاب برای برند خلق کنند. این هویت بصری به عنوان یک فهرست از اجزای بصری به یاد ماندنی به کاربران ارائه می‌شود.

ویژگی های طراحی برند بوک موثر چیست؟

ویژگی های یک دفترچه برند موثر شامل موارد زیر است:

 

۱. شامل نمونه های هویت بصری: 

کتاب برند باید شامل تمام نمونه های هویت بصری از جمله لوگو، طرح کارت ویزیت، لوگو و نمادها، رنگ ها، فونت ها، تصاویر و الگوهای گرافیکی مورد استفاده در تبلیغات و سایر مواد باشد.

 

۲. شامل قوانین و نکاتی برای استفاده: 

کتابچه راهنمای برند باید شامل قوانین و نکاتی باشد که به کارکنان و همکاران کمک می کند تا از عناصر هویت بصری برند به بهترین شکل استفاده کنند و از آسیب رساندن به روابط با مشتریان جلوگیری کنند.

 

۳. شامل مثال های عملی: 

بروشورهای برند باید شامل نمونه های عملی باشد که به کارمندان و همکاران کمک می کند تا از عناصر هویت بصری برند بیشترین بهره را ببرند. به عنوان مثال، نمونه هایی از برنامه ها ممکن است شامل طراحی کاتالوگ، طراحی وب سایت و بسته بندی محصول باشد.

 

۴. شامل دستورالعمل های طراحی: 

بروشور برند باید شامل دستورالعمل هایی باشد که به طراحان کمک می کند تا به بهترین وجه از عناصر هویت بصری برند در طراحی موارد مختلف استفاده کنند.

 

۵. شامل توضیحات نام تجاری: 

بروشور برند باید شامل نام برند، شعار و شرح محصولات و خدمات ارائه شده توسط برند باشد.

چه المان هایی در طراحی برند بوک باید درج شود؟

در دفترچه راهنمای برند موارد زیر باید ذکر شود:

 

۱. قالب های هویت بصری: 

در این بخش، قالب های هویت بصری برند شما باید شامل لوگو، فونت، رنگ، تصاویر و سایر عناصر بصری باشد.

 

۲. قوانین و نکات استفاده:

 در این بخش، قوانین و نکاتی که باید برای استفاده از الگوهای هویت بصری در تمام جنبه های کسب و کار رعایت کنید، ارائه می شود.

 

۳. مثال های کاربردی: 

در این بخش باید نمونه های عملی از الگوهای هویت بصری برند شما در زمینه های مختلف مانند بروشور، کارت ویزیت، وب سایت و غیره آورده شود.

 

۴. دستورالعمل های طراحی:

 در این بخش، دستورالعمل های طراحان و گرافیست ها برای استفاده از الگوهای هویت بصری باید شامل سبک و نحوه استفاده از عناصر بصری باشد.

 

۵. توضیحاتی در مورد نام برند: 

در این قسمت باید توضیحاتی در مورد نام برند، خدمات و محصولات ارائه شده توسط برند، مزایای برند و غیره داده شود.

جهت دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان ماهونیا و ارائه جزئیات بیشتر با شما تماس خواهیم گرفت.

نام
فرم مشاوره رایگان ماهونیا

چرا از خدمات طراحی برند بوک ماهونیا استفاده کنیم؟ چون شما میتوانید بعد از ثبت سفارش خود شاهد یک دفترچه برند با کیفیت با بهترین قیمت باشید. پس برای تحقق آن جهت مشاوره رایگان با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

مسیر سفارش ماهونیا
۱- ثبت درخواست اینترنتی یا تلفنی
برقراری ارتباط و مشاوره رایگان
۲- برقراری ارتباط و مشاوره رایگان
۳- نیازسنجی و ارائه پیشنهادات
برگزاری جلسه و جمع بندی نکات
۴- برگزاری جلسه و جمع بندی نکات
عقد قرارداد و آغاز همکاری موثر
۵- عقد قرارداد و آغاز همکاری موثر
۶- تحویل پروژه و شروع پشتیبانی

چرا برند بوک ماهونیا

دارای تجربه و تخصص کافی در حوزه برند سازی

پشتیبانی و خدمات پس از فروش

قابلیت هماهنگی و همکاری با شما و تیم شما

ارائه خدمات مناسب با قیمت اقتصادی

قیمت طراحی برند بوک چقدر است؟

قیمت طراحی برند بوک به محتوای دفترچه برند و تعداد صفحات بستگی دارد. با توجه به موارد فوق، هزینه انجام خدمات دفترچه برند می‌تواند متغیر باشد. بهتر است ابتدا با مشاورین شرکت ماهونیا تماس بگیرید و پیشنهادات و قیمت‌هارا دریافت نمایید و سپس سفارش خود را ثبت نمایید.

تعرفه سفارش دفترچه برند ماهونیا

جهت برآورد هزینه و استعلام قیمت خدمات طراحی برند بوک کلیک کنید.
قیمت سفارش طراحی برند بوک
پرسش های متداول طراحی برند بوک

زمان مورد نیاز برای تولید دفترچه برند به محتوای بروشور برند و شرکتی که آن را انجام می دهد بستگی دارد، اما معمولا چند هفته تا چند ماه طول می کشد.

دفترچه برند باید شامل قالب‌های هویت بصری، قوانین و نکات استفاده، نمونه‌های کاربردی، دستورالعمل‌های طراحی و توضیحات نام برند باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *