طراحی سایت

سبد خرید
0

انتخاب زبان

آموزش دریافت اینماد در چند مرحله ساده enamad.ir

آموزش دریافت اینماد
۵/۵ - (۴ امتیاز)

آموزش دریافت اینماد enamad یا نماد اعتماد الکترونیک چیست؟ چه کسانی میتوانند نماد الکترونیکی برای سایت خود دریافت کنند؟ شرایط و نحوه دریافت نماد الکترونیک چیست؟ به طور کلی هر شخصی که وب سایت دارد میتواند نماد الکترونیک دریافت کند. همچنین یکی از مراحل طراحی سایت، دریافت تایید الکترونیکی برای سایت می باشد. با ماهونیا همراه باشید تا در ادامه به طور کامل با مراحل آموزش دریافت اینماد  آشنا شوید.

فهرست مطالب نمایش

نحوه دریافت اینماد چیست؟

آموزش دریافت اینماد و نحوه دریافت اینماد بسیار راحت است و شما میتوانید در چند مرحله ساده صاحب نماد اعتماد الکترونیک برای سایت خود شوید. در عصر دیجیتال، اعتماد و امنیت آنلاین برای مشاغل و افراد به طور یکسان از اهمیت بالایی برخوردار شده است. در ایران، «اینماد» یا نماد اعتماد الکترونیکی نقش بسزایی در تضمین اصالت و امنیت یک وب سایت به مصرف کنندگان دارد.

نحوه دریافت اینماد

داشتن نماد الکترونیک میتواند در خدمات سئو سایت تاثیر داشته باشد. این نشان که توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت صادر شده است نشان می دهد که یک وب سایت با مقررات محلی مطابقت دارد و حریم خصوصی کاربران را جدی می گیرد. در این راهنما، شما را در فرآیند دریافت نماد اعتماد الکترونیکی راهنمایی می‌کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که حضور آنلاین شما باعث ایجاد اطمینان در کاربران شما می‌شود.

بیشتر بخوانید: آنالیز سئو سایت

نحوه دریافت اینماد

نحوه دریافت اینماد

نماد اعتماد الکترونیکی یا ای‌نماد چیست؟

قبل از آنکه با مراحل دریافت اینماد (نماد اعتماد الکترونیک) آشنا بشیم لازم است تا به طور کامل با نماد الکترونیکی آشنا باشید. نماد اعتماد الکترونیکی یا همان اینماد، علامتی است که توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت برای جلب اطمینان بیشتر مصرف کنندگان در خرید آنلاین صادر می شود. برای دریافت این نماد باید به سایت انماد (www.enamad.ir) مراجعه و مدارک خود را تحویل دهید.

آموزش دریافت اینماد

enamad عامل مهمی در توسعه تجارت الکترونیک است. اگر می خواهید محصولی را در سایت خود بفروشید و به صورت آنلاین پرداخت کنید، به یک نماد اعتماد نیاز دارید. نماد اعتماد الکترونیک پرداختی مطمئن و مطمئن را به خریداران می دهد.

مراحل گرفتن نماد اعتماد الکترونیکی

آموزش دریافت اینماد یک ضرورت برای هر کسب و کاری تلقی می شود و اگر در کار خود جدی هستید، باید یک نماد اعتماد الکترونیک enamad داشته باشید. با درخواست های انبوه وزارت صنایع، معدن و تجارت و پلیس فتا در خصوص فروشگاه های این محصول، مردم به سایت های دارای نماد اعتماد می کنند و خرید از سایت های فاقد نماد اعتماد بسیار سخت است.

دریافت نماد اعتماد الکترونیکی

دریافت نماد اعتماد الکترونیک

لازم به ذکر است که برای دریافت درگاه پرداخت بانکی یکی از پیش نیازهای سایت شما نماد اعتماد است!
همچنین تجربه نشان می دهد که وب سایت هایی که دارای نماد اعتماد هستند توانسته اند اعتماد بیشتری را از مشتریان جلب کنند و فروش بیشتری داشته باشند!

بیشتر بخوانید: هوشمند سازی کسب و کار چیست؟

اهمیت دریافت اینماد برای کسب و کارهای اینترنتی چیست؟

در عصری که کلاهبرداری آنلاین و نقض داده ها بیداد می کند، مصرف کنندگان به دنبال اطمینان خاطر هستند که وب سایت هایی که بازدید می کنند ایمن و قابل اعتماد هستند. نماد اعتماد الکترونیکی نماد نشان اعتمادی است که نشان دهنده تعهد شما به شفافیت، امنیت و پایبندی به مقررات ایران است. در ادامه با آموزش دریافت اینماد میتوانید برای سایت خود نماد اعتماد الکترونیک دریافت نمایید.

آموزش دریافت اینماد

نماد اعتماد الکترونیکی یا همان اینماد، برای کسب و کارهایی که در ایران فعالیت می کنند دارای اهمیت است. این نه تنها اعتبار وب سایت شما را افزایش می دهد، بلکه به کاربران اطمینان می دهد که اطلاعات شخصی و مالی آنها هنگام تعامل با پلت فرم شما ایمن است. در آموزش دریافت اینماد یاد خواهدی گرفت تا به راحتی نماد الکترونیکی ۱ ستاره دریافت نماییدو

چرا باید یک نشانه اعتماد برای سایت خود بگیریم؟

در ادامه با آموزش دریافت اینماد آشنا خواهیم شد:

  • نماد اعتماد الکترونیک سایت شما را به عنوان یک سایت رسمی و قابل اعتماد به دیگران معرفی می کند
  •  می توانید درگاه بانکی مستقیم را از بانک های سراسر کشور برای وب سایت خود دریافت کنید
  • می توانید با اداره پست قرارداد ببندید و یک سیستم تحویل در محل داشته باشید
  • می توانید از کلیه خدمات دولتی ارائه شده برای تجارت اینترنتی استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: دریافت نماد ساماندهی

آیا امکان داشتن درگاه بانکی بدون نماد اعتماد الکترونیک وجود دارد؟

در صورت استفاده از درگاه های واسطه، امکان داشتن درگاه بانکی و استفاده از خدمات مرتبط با پرداخت در وب سایت بدون داشتن نماد اعتماد الکترونیک وجود دارد.

آموزش گرفتن اینماد

آموزش گرفتن اینماد

آموزش دریافت اینماد در طراحی سایت

آموزش دریافت اینماد یا همان نماد اعتماد الکترونیک؛ ای نماد برچسب دیجیتالی است که بر اساس ضوابط و مقررات تعیین شده توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیک زیر نظر وزارت صنعت و معدن به سایت های ذخیره سازی داده می شود.

مرحله ۱: ثبت نام در سایت الکترونیکی نماد

با ثبت یک حساب کاربری در وب سایت رسمی ای نماد شروع کنید. این به شما امکان دسترسی به فرآیند درخواست را می دهد.

مرحله ۲: ارائه اطلاعات حقوقی و تماس

اطلاعات شخص حقوقی خود از جمله نام شرکت، شماره ثبت و اطلاعات تماس را تکمیل کنید. دقت برای جلوگیری از هرگونه تاخیر در فرآیند تأیید بسیار مهم است.

مرحله ۳: تأیید مالکیت وب سایت

با تأیید مالکیت خود از طریق روش‌های تأیید دامنه ارائه‌شده در وب‌سایت e-نماد، تأیید کنید که مالک وب‌سایتی هستید که برای آن درخواست می‌دهید.

مرحله ۴: اجرای اقدامات امنیتی

با اجرای رمزگذاری SSL، فایروال ها و سایر اقدامات امنیتی، امنیت وب سایت خود را افزایش دهید. این مراحل تعهد شما را به حفاظت از داده های کاربر نشان می دهد.

مرحله ۵: موافقت با شرایط و ضوابط

شرایط و ضوابط دریافت نماد اعتماد الکترونیک را با دقت بخوانید و با آن موافقت کنید. این نشان دهنده تمایل شما به رعایت مقررات تعیین شده توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت است. شما با گذراندن این ۶ مرحله آموزش دریافت اینماد میتوانید صاحب نماد الکترونیک شوید.

مرحله ۶: تکمیل برنامه

فرم درخواست را پر کنید، جزئیات دقیقی در مورد هدف، محتوا و هر گونه خدمات ارائه شده وب سایت خود ارائه دهید. قبل از ارسال درخواست، اطلاعات خود را دوباره بررسی کنید.

بیشتر بخوانید: طراحی سایت سفارشی

فرآیند تأیید

پس از ارسال درخواست، تیم الکترونیک نماد اطلاعات ارائه شده را بررسی می کند. آنها ممکن است مراحل تأیید بیشتری را برای اطمینان از انطباق وب سایت شما با دستورالعمل ها انجام دهند.

نمایش نماد اعتماد الکترونیک

پس از گذراندن مراحل آموزش دریافت اینماد و پس از تایید، نماد اعتماد الکترونیکی را دریافت خواهید کرد. آن را به طور برجسته در وب سایت خود نمایش دهید و به بازدیدکنندگان از تعهد شما به امنیت و شفافیت اطمینان دهید.

انواع آموزش دریافت اینماد برای کسب و کار های اینترنتی:

نماد اعتماد الکترونیک را می توان برای طراحی سایت فروشگاهی و طراحی سایت شرکتی به سه روش دریافت کرد:

  1. دریافت اینماد موقت
  2. دریافت اینماد یک ستاره
  3. دریافت اینماد دو ستاره

۱ – یک نماد اعتماد الکترونیک موقت دریافت کنید.

دریافت نماد الکترونیک موقت، از این نوع توکن اعتماد الکترونیکی برای تسریع در اخذ توکن استفاده می شود و طراحی سایت فروشگاه با حداقل معیارهای موجود بررسی می شود.

۲- یک نماد اعتماد الکترونیک دائمی با یک ستاره دریافت کنید.

مرکز توسعه تجارت الکترونیک پس از بررسی طراحی سایت فروشگاهی، این نوع سایت ها را ملزم به رعایت برخی نکات سایت می کند و پس از اعمال تغییرات لازم، این جایزه به آنها تعلق می گیرد. شما میتوانید به راحتی و با پشت سر گذاشتن مراحل دریافت اینماد صاحب نماد الکترونیکی ۱ ستاره شوید.

۳- نماد اعتماد الکترونیک دو ستاره را دریافت کنید.

بررسی های انجام شده برای دریافت نماد الکترونیک دو ستاره دقیقا مشابه نوع تک ستاره است و تنها تفاوت آن در نصب گواهی SSL در سایت فروشگاه است. که الزاما برای تامین امنیت هرچه بیشتر بستر برای انتقال اطلاعات بین سایت و بازدیدکنندگان انجام می شود و جنبه امنیتی دارد.

بیشتر بخوانید: طراحی سایت دو زبانه

دریافت نماد اعتماد الکترونیک یا e-token و مراحل دریافت ژتون الکترونیکی:

در ادامه آموزش دریافت اینماد، برای دریافت اینماد باید مراحل زیر را طی کنید:

  1. ابتدا وارد سایت توکن www.enamad.ir می شوید.
  2. گزینه ای در بالای صفحه به نام “درخواست توکن اعتماد” وجود دارد، روی آن کلیک کنید.
  3. اطلاعات درخواستی را پر کرده و اطلاعات مربوطه را وارد می کنید.
  4. باید چک لیست الزامات وب سایت خود را دنبال کرده باشید.
  5. فایل را برای بررسی ارسال می کنید.
هزینه دریافت اینماد

هزینه دریافت اینماد

نکات ایمنی که قبل از دریافت اینماد آنلاین باید در نظر داشته باشید:

نکات تکمیلی آموزش دریافت اینماد، مراحل دریافت نماد الکترونیک را گفتیم اما لازم است هنگام دریافت نماد الکترونیکی به نکات زیر نیز توجه کنید:

  • امکان کلیک بر روی نماد اعتماد الکترونیک
  • متاسفانه برخی از سایت ها در طراحی سایت خود فقط از لوگوی نماد اعتماد الکترونیک استفاده می کنند (که در صورت بررسی و گزارش پیگرد قانونی دارد).
  • توجه داشته باشید که این نماد قابل کلیک است و پس از کلیک روی آن باید وارد مرکز توسعه وب سایت تجارت الکترونیک (به آدرس http://www.enamad.ir) شوید و از آنجا سایت های دارای مجوز را مشاهده کنید.
  • همیشه قبل از پرداخت، آدرس بالای سایت را بررسی کنید. این آدرس باید متعلق به بانک باشد نه آدرس اینترنتی دیگری.
  • در صفحه پرداخت باز شده، قبل از وارد کردن اطلاعات، کد کپچا را refresh و بارگذاری مجدد کنید.

مزایای داشتن نماد الکترونیک چیست؟

نماد اعتماد الکترونیکی، اعتماد کاربران را افزایش می دهد و منجر به افزایش تبدیل و شهرت آنلاین مثبت می شود. همچنین وب سایت شما را از رقبای بدون گواهی متمایز می کند. شما میتوانید به راحتی با طی کردن ۶ مرحله آموزش دریافت اینماد برای سایت خود اینماد دریافت نمایید.

آیا امکان تمدید و حفظ نماد اعتماد وجود دارد؟

نماد اعتماد الکترونیکی معمولاً یک سال اعتبار دارد. اطمینان حاصل کنید که برای حفظ مزایای آن و اعتبار وب سایت خود، آن را به سرعت تمدید کنید.

بیشتر بخوانید: کارت ویزیت الکترونیکی چیست؟

هزینه دریافت اینماد چقدر است؟

هزینه دریافت اینماد میتواند بسیار متفاوت باشد. بهتر است برای اطلاع دقیق از قیمت به وب سایت enamad.ir مراجعه نمایید.

چالش های رایج و نحوه غلبه بر آنها

آموزش دریافت اینماد نماد ممکن است شامل چالش هایی مانند اجرای فنی و الزامات قانونی باشد. در صورت نیاز با کارشناسان مشورت کنید و با آخرین دستورالعمل ها به روز باشید.

سخن پایانی مراحل دریافت نماد اعتماد الکترونیک

در این مقاله به طور جامع و کامل مراحل آموزش دریافت اینماد را توضیح دادیم. در انتها لازم است بدانید که بر اساس گزارش های منتشر شده از سوی پلیس فتا، با استفاده از نماد اعتماد الکترونیک، میزان کلاهبرداری اینترنتی به میزان قابل توجهی کاهش یافته و مصرف کنندگان می توانند با خیال راحت از سایت های دارای این نماد خرید کنند.

سوالات متداول

enamad.ir ثبت نام

enamad.ir ثبت نام

۱. آیا نماد اعتماد الکترونیکی نماد برای وب سایت ها در ایران اجباری است؟

اگرچه اجباری نیست، اما دریافت اینماد یا نماد اعتماد الکترونیکی تا حد زیادی اعتماد و اطمینان کاربر را به وب سایت شما افزایش می دهد. در این مقاله در ۶ مرحله به شما آموزش دریافت اینماد را توضیحدادیم.

۲. آیا مشاغل خارجی فعال در ایران که دارای سایت هستند، می توانند برای اینماد اقدام کنند؟

مشاغل داخلی و خارجی می توانند در صورت داشتن شرایط واجد شرایط برای دریافت نماد اعتماد الکترونیکی نماد اقدام کنند.

۳. آیا می توان نماد اعتماد الکترونیکی نماد را به دامنه دیگری منتقل کرد؟

نماد اعتماد الکترونیکی به طور خاص برای دامنه تایید شده صادر می شود و قابل انتقال به وب سایت دیگری نیست.

۴. اگر وب سایت من معیارهای واجد شرایط بودن را نداشته باشد چه اتفاقی می افتد؟

اگر وب سایت شما معیارها را برآورده نمی کند، باید قبل از درخواست برای نماد اعتماد الکترونیکی به مشکلات رسیدگی کنید.

۵. نماد اعتماد الکترونیکی چگونه به امنیت آنلاین کمک می کند؟

نماد اعتماد الکترونیکی، وب‌سایت‌ها را تشویق می‌کند تا اقدامات امنیتی را اجرا کنند و چشم‌انداز کلی امنیت آنلاین در ایران را بهبود بخشند.

 

 

 

آموزش دریافت اینماد / آموزش گرفتن اینماد / نحوه دریافت اینماد / دریافت اینماد / نماد اعتماد الکترونیک / نخوه دریافت اینماد / enamad.ir / ثبت نام اینماد / سایت enamad.ir  / اینماد یک ستاره / دریافت اینماد برای سایت  / مراحل دریافت اینماد / تصویر اینماد

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

‫2 نظر

  • Avatar مریم گفت:

    ممنون از توضیحاتتون. آیا در صورت تخلف با اینماد، جایی اون هارو جریمه میکنه؟

    • Avatar ماهونیا گفت:

      بله. اگر محتوای سایت شما برخلاف قوانین اینماد باشد جریمه خواهید شد و از طریق پنلتان در اینماد به شما اطلاع رسانی خواهد شد.

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *