طراحی سایت

سبد خرید
0

انتخاب زبان

راهنمای رپورتاژ آگهی خدماتی برای جذب مشتریان

رپورتاژ آگهی خدماتی برای جذب مشتریان
۵/۵ - (۱ امتیاز)

رپورتاژ آگهی خدماتی برای جذب مشتریان احتمالا همان چیزی است که هر کسب وکاری در گوشه ای از مراحل توسعه و گسترش، به آن احتیاج پیدا خواهد کرد. احتمالا برای شما هم پیش آمده باشد که در سایت محبوب خود در حال گشت و گذار باشید که با مطلبی رو به رو می‌شوید که بسیار جذاب نوشته شده است و بعد از خواندن آن متوجه می‌شوید که به سایت یا کسب و کار دیگری ارجاع داده شده اید. این مطلب همان رپورتاژ آگهی خدماتی برای جذب مشتریان بوده است. با ماهونیا همراه باشید.

فهرست مطالب نمایش

رپورتاژ آگهی یا همان خبری در واقع چیست؟

رپورتاژ آگهی خدماتی برای جذب مشتریان در واقع نوعی از تبلیغات محسوب می‌شود که در قالب متن است. این متن با اهداف مختلفی نوشته می‌شود. یکی از این اهداف می تواند معرفی کسب و کار به مردم در رسانه های پر طرفدار باشد. یا رونمایی از لاین جدیدی از محصولات را به وسیله رپورتاژ، به گوش مخاطبانتان برسانید. این که ریپورتاز شما با چه هدفی منتشر شود، بستگی به استراتژی های شما دارد.

البته باید در نظر داشت که نوشتن رپورتاژ آگهی، به فرد متخصصی نیاز دارد که بتواند از جنبه تبلیغاتی روی آن کار کند. شما در این متن تبلیغاتی، مخاطبانتان را در یک مسیر خاص هدایت می‌کنید تا اتفاقی که شما می خواهید را رقم بزنند. حال این اتفاق سر زدن به صفحه اینستگرام یا سایتتان باشد یا خرید محصولی یا دریافت خدماتی از شما.

بیشتر بخوانید = رپورتاژ چیست؟

 جذب مشتریان با رپورتاژ آگهی خدماتی

امروزه با حضور پر رنگ مخاطبان احتمالی شما در فضای آنلاین، شاهد تبلیغات آنلاین گسترده ای هستیم که رپورتاژ آگهی یکی از بهترین ابزار ها برای تبلیغات، اطلاع رسانی و برقراری ارتباط با مخاطبان است و مهم تر از همه بازخورد بهتری را نیز به همراه دارد.

شاید در بحث سئو نیز از سایت های زیادی بک لینک نیز گرفته باشید، اما چیزی که باید بدانید این است که بک لینک هایی که از طریق رپورتاژ آگهی به سایت شما داده می‌شوند، با وجود هزینه بالا ولی کیفیت بسیار خوبی دارند و باعث بالا رفتن اعتبار شما نزد گوگل و همینطور مخاطبانتان می‌شود. در ادامه در رابطه با تاثیر رپورتاژ بر روی سئو، بیشتر صحبت می‌کنیم.

جذب مشتریان با رپورتاژ آگهی خدماتی

جذب مشتریان با رپورتاژ آگهی خدماتی

مزایای رپورتاژ آگهی خدماتی چیست؟

یکی از دلایلی که باعث محبوبیت بالای رپورتاژ شده است، فراگیر بودن آن است. به این منظور که شما می توانید متن تان را در طیف وسیعی از رسانه ها، منتشر کنید. در ادامه به برخی از مزایای مهم آن اشاره می‌کنیم:

مناسب برای همه کسب و کار ها

یکی از مزایایی که باعث فراگیر بودن آن شده است، این است که همه کسب و کار ها می توانند اعم از بزرگ و کوچک و نوع مخاطبانشان، از این روش استفاده کنند. فرقی نمی‌کند که کسب کار شما به مشتر یدر ارتباط باشد یا با کسب و کار های دیگر، شما فقط باید کانال های توزیع مناسبی پیدا کنید.

برندسازی و افزایش ارتباط برند

یکی از مهم ترین اهداف انتشار رپورتاژ آگهی آن هم در رسانه ها و سایت های پر بازدید، افزایش اعتبار شما از طریق آنهاست. شما با منشن شدن توسط آنها صرف نظر از خرید از شما یا خیر، توانسته اید از اعتبار آنها استفاده کنید و روی ذهن مخاطبتان به عنوان برندی معتبر تلقی شوید.

هزینه مناسب نسبت به بازدهی

شاید در ابتدا فکر کنید هزینه رپورتاژ زیاد است ولی اگر بازدهی آن را بررسی کنید به شرطی که اصولی نوشته شده باشد و در بستر و زمان مناسب منتشر شده باشد، بهتر می توانید به نرخ تبدیل آن را ارزیابی کنید. به خاطر داشته باشید که برای نتایج حداکثری، رپورتاژ اگهی را جزو برنامه های تبلیغاتی و سئو خود بگنجانید.

بهبود سئو سایت

یکی از بهترین و موثر ترین روش ها در گرفتن بک لینک، سئو خارجی است. رپورتاژ آگهی خدماتی برای جذب مشتریان، یکی از بهترین ابزار های سئو خارجی است. علت آن این است که وقتی رپورتاژخود را در سایت پربننده منتشر می‌کنید، همینطور روی کلمه مورد نظر خود لینک می‌دهید، می توانید از سایت مورد نظر لینک فالو بگیرید و در کنار آن متن شما در نتایج گوگل رتبه خوبی بدست خواهد آورد. در نتیجه رپورتاژ به نوعی جزو خدمات سئو نیز محسوب می شود.

نکاتی که در تهیه رپورتاژ آگهی به آن توجه کنیم

پیش از آن که بخواهید به انتخاب کانال های توزیع مناسب برای انتشار رپورتاژ فکر کنید، باید در نظر داشته باشید که یک مرحله قبل آن دارید. مرحله آماده سازی و تدوین، یک رپورتاژ خبری خوب و پر بازده است. در ادامه به نکاتی اشاره می‌کنیم که توجه به آنها می تواند به شما در تهیه یک متن تبلیغاتی خوب، کمک کند.

بیشتر بخوانید = تولید محتوای تبلیغاتی موثر

۱- رعایت سختار منظم

برای نوشتن رپورتاژ آگهی خدماتی برای جذب مشتریان، ساختاری وجود دارد که باید از آن پیروی کنید که به یک نتیجه خوب برسید. باید از همان اول بتوانید ذهن مخاطب را درگیر خود کنید که به خواندن ادامه مطلب شما ترغیب شود و در پایان هم با دادن هیجان او را به اقدام خاص خود دعوت کنید.

به یاد داشته باشید که مخاطب اول شما در این متن انسان ها هستند و شما فقط برای گوگل نمی نویسید که صرفا رتبه بگیرید. پس نکاتی که می تواند آن متن را در نظر مخاطب تبلیغ تداعی کنید را در متن خود رعایت کنید که مخاطب باشما مثل دوست خودش رفتار کند.

۲- مقاله یا خبر بنویسید

همانطور که گفتیم این نوع از تبلیغ به صورت یک متن تبلیغاتی نیست و به صورت پنهان تبلیغ شما را می‌کند. ما در رپورتاژ اگهی به دنبال یک نوع اطلاع رسانی هستیم یا شاید بتوان گفت از طریق این متن ها قصد داریم با مخاطبان خود یک ارتباط موثر را تشکیل دهیم و این متن در قالب خبر یا مقاله ای که قصد اطلاع رسانی را دارد، منتشر می‌کنیم.

جنبه تبلیغاتی رپورتاژ آگهی خدماتی برای جذب مشتریان به صورت پنهان توسط فرد متخصص خودش نیز جلوه داده می‌شود به صورتی که مخاطب به راحتی متوجه نشود.

۳- به هیچ وجه کپی نکنید!

تمام ارزشی که محتوای رپورتاژ دارد، به اصل بودن آن است و اینکه منحصر به فرد برای کسب و کار شما نوشته شده است. نوشتن رپورتاژ خلاقیت زیادی می خواهد تا بتواند مخاطب را به خواندن آن وادار کند. به یاد داشته باشید که از مخاطب انتظار دارید یک متن تبلیغاتی را مطالعه کند پس باید در نظر داشته باشید که چقدر آن محتوا از نظر خاص و خلاقانه بودن اهمیت دارد!

۴- استفاده از کلمات کلیدی

در  نوشتن متن تبلیغاتی کسب و کارتان دقت کنید که حتما از کلمات کلیدی اصلی و هم خانواده آنها استفاده کنید. اینگونه هم به هدایت شدن مخاطب خود کمک کرده اید هم توانسته این خود را به درستی معرفی کنید و هم نا گفته نماند که گوگل هم در این بین بهتر می تواند به رتبه گرفتن متن شما کمک کند.

۵- تیتر جذاب بنویسید

تیترها نماینده متن ما هستند. اگر یک تیتر نتواند هدف رپورتاژ خدماتی برای جذب مشتریان را محقق کند آن متن چند صد کلمه ای که آماده کرده اید هم قطعا نمی تواند این هدف را محقق کند. مخاطب ابتدا به تیتر های شما نگاهی می اندازد و پس از آن است که تصمیم به خواندن متن شما بکند یا خیر.

۶- کوتاه و مفید بنویسید

یکی دیگر از نکات هنگام نوشتن این است که اگر در ابتدای کارید، اصلا به متون طولانی فکر نکنید. زیرا هنوز شناخته شده نیستید ولی در هر صورت محتوای کوتاه بسیار بیشتر از محتوای طولانی پیشنهاد می‌شود. مخاطبان رپورتاژ در قالب یک رپورتاژ بیشتر به دنبال حل یک مشکل می گردند و توان و حوصله خواندن یک متن طولانی را ندارند.

بیشتر بخوانید = ایده های تبلیغاتی برای فروش بیشتر

چگونه یک رپورتاژ آگهی خدماتی برای جذب مشتریان بنویسیم؟

در این قسمت این نکات را برای شما دسته بندی کرده ایم که راحت تر بتوانید متوجه شوید:

  1. ساده و روان نویسی را حتما رعایت کنید.
  2. انتخاب لحن مناسب برند و کسب و کار خود
  3. با کیفیت بودن محتوا متنی
  4. نوشتن محتوا فقط برای مخاطبان هدف کسب و کارتان
  5. انتخاب موضوع های ترند و جذاب
  6. انتخاب اصولی کال تو اکشن
  7. درست نویسی و رعایت اصول نوشتن
مزایای رپورتاژ آگهی خدماتی

مزایای رپورتاژ آگهی خدماتی

تعرفه و قیمت رپورتاژ اگهی چقدر است؟

اینکه هر سایتی برای انتشار رپورتاژ از شما مبلغی هزینه دریافت می‌کند، امری عادی است. موضوع مهم این است که تعرفه رپورتاژ در سایت های مختلف با زمینه کار مشترک، متفاوت است. دلیلی آن هم این است که یک مرجع مشخص برای تعیین قیمت رپورتاژ آگهی خدماتی برای جذب مشتریان وجود ندارد. به همین دلیل هر وبسایتی بنابر قوانین خود قیمتی پیشنهادی برای انتشار رپورتاژ می‌دهند.

برای دادن یک رپورتاژ آگهی، اولین چیزی که باید به آن توجه کنید، کیفیت سایت مورد نظرتان است. در مرحله بعد باید قدرت دامنه و صفحاتی که می خواهید رپورتاژ شما در آنها منتشر شود را بررسی  و مقایسه می‌کنید. در نهایت با توجه به بودجه تان و کیفیت سایت مورد نظر، اقدام به انتشار محتوا خود در آن سایت ها می‌کنید.

به همین دلیل بسته به سیاست های هر سایتی و قدرت دامنه آن، این قیمت متغیر است.

انواع رپورتاژ آگهی خدماتی برای جذب مشتریان چیست؟

ریپورتاژ مالتی مدیا

بر خلاف تصور عموم که تصور می‌کنند، رپورتاژ آگهی خدماتی برای جذب مشتریان فقط به صورت متن است، بسیاری از برند های جهانی، از پلتفرم های همچون تلویزیون برای دادن این نوع رپورتاژ استفاده می‌کنند. حال بیایید با مثال برایتان روشن تر کنیم:

تصور کنید برنامه ای را تماشا می‌کنید که در حال مقایسه دو برند از گوشی همراه می باشند، معایب و مزایای هر کدام را یاد آور می‌شوند و شما نزد خود فکر می‌کنید که آنها کاملا بی طرف اند. چیزی که در این میان از چشم شما دور مانده است این است که اگر دقت کنید، متوجه می‌شوید که گوینده از معایب یک محصول به صورت ساده می گذرد و آنها را کم اهمیت جلوه می‌دهد. در مقابل معایب محصول دیگر را به صورت آنچه هست بیان می‌کند.

یا بلاگر هایی که از محصولاتی خاص در روزمره خود استفاده می‌کنند و حتی ممکن است این محصولات را به شما به صورت مستقیم معرفی نکنند ولی در صورتی که بابت این استفاده مبلغی دریافت کنند، این هم نوعی رپورتاژ محسوب می‌شود.

رپورتاژ خبری

این نوع رپورتاژ در سایت ها یا کانال های خبری و بیشتر به صورت معرفی محصولات و خدمات است. در این نوع رپورتاژ آگهی خدماتی برای جذب مشتریان که در این مقاله در مورد آن صحبت کردیم، مخاطب در انتهای کار متوجه تبلیغ شما می شود. به صورت دیگر مخاطب می داند که شما با تبلیغ محصول خود را معرفی کردید ولی اگر متن شما جذاب بوده باشد، در آخر حس بدی ندارد.

رپورتاژ تبلیغاتی

این نوع رپورتاژ آگهی خدماتی برای جذب مشتریان، بیشتر شبیه یک بررسی بی طرفانه است. در این نوع به شما مشکلی را مطرح می‌کنند و دنبال راه حل آن می گردند بدون این که بخواهند محصولی را معرفی کنند و بعد از این که ذهن شما در گیر راه حل های مختلف شد، محصول یا خدمات کسب و کار به شما معرفی می شود. نوع دیگر این رپورتاژ مقایسه محصولات است که درباره آن صحبت کردیم. همانطور که دیدید می توان این رپورتاژ ها را با هم ترکیب کرد.

پلتفرم های انشار رپورتاژ آگهی خدماتی برای جذب مشتریان

از آن جایی که می توانید حدس بزنید، هماهنگی با وب سایت های مختلف برای انتشار رپورتاژ شما، کاری وقت گیر و دشوار است. از این رو پلتفرم هایی وجود دارند، که این امر را برای شما راحت کرده اند.

این پلتفرم ها در واقع رابط شما و کسب و کاری اند که می خواهید روی سایت آنها متن خود را انتشار دهید. این پلتفرم ها شما را از لیست وب سایت هایی که احتمالا رپورتاژ شما روی آنها خوب جواب می‌دهد، با خبر می‌کنند و همینطور می توانید از انها لیست قیمت هم بگیرید و بهتر تصمیم گیری کنید. شاید اینگونه بهانه هماهنگ شدن با سایت های منتشر کننده رپورتاژ آگهی خدماتی برای جذب مشتریان را کنار بگذارید و روی نوشتن متن های تبلیغاتی بیشتر حساب باز کنید.

سخن پایانی و چند نکته

همانطور که متوجه شدید رپورتاژ آگهی خدماتی برای جذب مشتریان، به نسب یکی از مقرون به صرفه ترین روش های تبلیغات است. از طریق ان می توانید هم به مخاطبان وصل شوید و با او ارتباط بگیرید و هم اطلاع رسانی از برند خود کرده باشید و آگاهی از برند و اعتبارتان را افزایش دهید. از طرفی دیگر رپورتاژ کمک شایانی به بهبود رتبه سایت شما می کند و از ارگانیک ترین روش های سئو خارجی است.

مزیت دیگری که در این متن به آن اشاره کردیم این بود که رپورتاژ آگهی خدماتی برای جذب مشتریان، برای همه کسب و کار ها اعم از کوچک و بزرگ و نوع مخاطبانشان مناسب است. گذشته از همه نکته ها، نکته اصلی این است که بتوانید رپورتاژ خوبی بنویسید و در آن واقعا حرفی برای گفتن داشته باشید.

سوالات متداول رپورتاژ آگهی خدماتی برای جذب مشتریان

انواع رپورتاژ قابلیت تلفیق دارند؟

شما می توانید انواع رپورتاژ خبری، تبلیغاتی و مالتی مدیا را با هم ترکیب کنید و این مشکلی ندارد مهم محتوا و استراتژی شماست.

چگونه از لیست قیمت های سایت ها مطلع شویم و با آنها ارتباط بگیریم؟

برای این منظور پلتفرم های به وجود آمد هاند که این کار را برای شما راحت کرده اند و لیست قیمت رپورتاژ برای انواع سایت ها را در اختیارتان قرار می دهند.

آیا در رپورتاژ خبری مخاطب متوجه تبلیغ می شود؟

اگر محتوا شما استاندارد نوشته شده باشد مخاطب در آخر متوجه می شود وبا میل و اراده خودش وارد لینک شما خواهد شد.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *