طراحی سایت

سبد خرید
0

انتخاب زبان

سئو بدون محتوا میشه؟

سئو بدون محتوا
۴.۷/۵ - (۸ امتیاز)

سئو بدون محتوا میشه؟ سوالی که ذهن بسیاری از افراد تازه کار در حوزه سئو و کارفرمایان را ممکن است درگیر خود کند این است که آیا میشود بدون تولید محتوا، سایت بهینه و سئو شود؟ در یک کلام باید بگوییم خیر!!! اگر هدف از راه اندازی سایت برای کسب و کارتان ورود به عرصه رقابت بین کسب وکارهای اینترنتی است، حتما یک طراحی اختصاصی و تولید محتوای کاربردی شما را سریع تر به هدف می رساند. بهره مندی از استراتژی و خدمات تولید محتوا می تواند گامی مهم در پیشبرد اهداف شما باشد. در ادامه این مقاله به طور کامل در رابطه با مسئله سئو بدون محتوا میشه صحبت خواهیم کرد با آژانس کسب و کار ماهونیا همراه باشید.

عضو جدایی ناپذیر سئو = تولید محتوا سئو شده

سئو بدون محتوا میشه؟ طراحی سایت با ui و ux جذاب اگر چه به صورت قطعی در رشد مجموعه شما در میان سایر رقبا اثرگذار است اما موضوع مورد بحث ما تولید محتوا سئو شده مطابق با نیاز و سلیقه کاربران است. با جست وجو در میان کسب وکارهای اینترنتی موفق بازار کشور به وضوح میتوانید تاثیر متقابل تولید محتوا و سئو با افزایش فروش و جذب مشتری را ببینید. یکی از اصلی ترین خدمات سئو سایت، تولید محتوا متنی است، بنابراین برای گرفتن بهترین نتیجه ها از تولیدمحتوا باید اصول تولید محتوای سئوشده را بدانیم.

سئو محتوا چست؟

سئو بدون محتوا میشه؟ شاید شما هم محتوا را دست کم گرفته اید و فکر می کنید فارغ از کیفیت محتوایی که تولید می کنید کافی است که هر روز یک پست جدید در صفحه وب خود بارگذاری کنید؛ این ایده از اساس باطل و ناکارآمد است اگر چه انتشار کمیت محتواها هم سیگنال های مثبتی برای ارتقا وضعیت صفحه شما است اما دیگر مانند گذشته نمی توان با انتشار پست های بلاگی مختصر رتبه کسب کرد در حال حاضر محتوای سئو شده بخشی اصلی در استراتژی بهینه سازی صفحات وب است به عبارتی برای گرفتن رتبه باید محتوایی تولید کنید که هم مطابق استانداردهای گوگل باشد و هم برای کاربران بیشتری مفید باشد.

چگونه سئو بدون محتوا انجام دهیم؟

در پاسخ به پرسش سئو بدون محتوا میشه؟ می توان پاسخ داد، بهینه سازی محتوای شما باید با کسب رتبه در موتور جست وجو همراه باشد بدین ترتیب که مورد تایید گوگل و استقبال مخاطب قرارگیرد. سئومحتوا عبارت است از تولید محتوایی با ساختاری مبتنی بر چند کلمه کلیدی که برای مخاطبان سودمند باشد.

سئو بدون محتوا

سئو بدون محتوا

اهمیت تولید محتوا بر اساس سئو

سئو بدون محتوا میشه؟ راه حل بهینه سازی موفق وب سایت، توجه به استانداردهای خواسته شده از طرف گوگل است. کمپانی گوگل اعلام کرده است که تولید محتوای سئو شده از معیارهای اصلی در رنکینگ صفحات است. بنابر همین گفته ایجاد ترافیک طبیعی و جذب مخاطبان هدف تا حدود زیادی به تولید محتوا و سئو گره می خورد برای نمونه در گزارشی از HubSpot می خوانیم که ترافیک سایت هایی که پست های بلاگی منظم منتشر میکنند تا ۳۵۰ درصد بیشتر از سایتهایی است که تولید محتوای منظمی ندارند.

اصول سئو در تولید محتوا

سئو بدون محتوا میشه؟ بنابر تعریفی که پیشتر از سئو محتوا ارائه شد، هدف از تولید محتوای سئوشده رساندن محتوای کارآمد و مرتبط با جست‌وجویی که کاربران هدف انجام می دهند به دست موتورهای جست‌وجو است. حضور موفق کسب کار شما در بازار آنلاین و گرفتن ترافیک حتی اگر بهترین محصول یا خدمات را ارائه دهید به تولید محتوا بستگی دارد، محتوای سئوشده میتواند لنگر محکمی برای بازاریابی دیجیتال کسب وکار شما باشد؛ بنابراین باید بدانید که سئو بدون محتوای مناسب، شانسی برای جذب مشتری ندارد.

مزایای تولید محتوا برای سئو سایت چیست؟

اگر بخواهیم فهرستی از مزیت های متعدد رعایت اصول سئو در تولید محتوا به شما بدهیم، بدین ترتیب است:

  1. کسب رتبه
  2. افزایش ورودی
  3. افزایش اعتبار
  4. تاثیر بر رابط کاربری بهتر

کسب رتبه

هر قدر در نتایج جست‌وجو رنک بهتری را کسب کنید، شانس دیده‌شدن محتوا هم بیشتر است؛ زیرا در بهترین حالت یک کاربران صفحهٔ دوم نتایج را نادیده میگیرند.

افزایش ورودی

هر چقدر که رتبه صفحه شما بیشتر باشد به صورت طبیعی ورودی آن هم بیشتر است؛ برای نمونه به طور میانگین رتبهٔ یک نتایج می تواند ۳۲ درصد کلیک‌ های کاربران را بگیرد.

افزایش اعتبار

شاید جالب باشد که بدانید تولیدمحتوای سئو شده حتی در اعتبار کسب وکار شما برای مخاطبان هم موثر است و صفحه را قابل‌اعتماد و باکیفیت ارائه می کند.

تاثیر بر رابط کاربری

سئومحتوا، استفاده از وب‌سایت شما را آسانتر و جذاب تر نشان می دهد و با ایجاد یک تجربه خوب برای مشتری روی کیفیت رابط کاربری هم اثر می گذارد.

اصول سئو برای تولید محتوای سئو شده

سئو بدون محتوا میشه؟ تمام محتواهایی که در سطح اینترنت منتشر می شوند، رتبه نمی‌گیرند فقط محتوایی شانس بیشتری دارد که کاملا برای موضوع جست‌وجوشده توسط کاربر طراحی شده باشد، دقیقا در همین موقعیت است که رعایت اصول سئو در تولید محتوا حرف اول را می زند زیرا تنها دراین صورت میتوان محتوایی آماده کرد که مورد پسند جست‌وجوگرها باشد.

کلیدواژه مناسب

کلیدواژه منایب دقیقا نقطه شروع تولیدمحتوای سئو شده است. ابزارهای رایگان بسیاری در اختیار عموم است تا در حوزه مورد نظر خود کلید وازه های مناسب را پیدا کنند و محتوایی حساب شده تولید کنند.

عنوان بهینه شده

عنوان خوب یک اصل اساسی در سئو است که به کاربردن کلیدواژه در آن می تواند برای سئو صفحه بسیار کارآمد باشد.

استفاده از محتوای بصری

با استفاده از تصاویر و ویدئو ها می توان کاربر را به توقف بر روی محتوا ترغیب کرد که قطعا تاثیر مثبتی در سئومحتوا دارد.

مراحل تولید محتوای سئو شده

برای گرفتن ورودی بیشتر که منجربه کسب رتبه می شود، روی مراحل زیر تمرکز کنید:

۱. موضوع را انتخاب کنید
۲. هدف کاربر از جست وجو را درک کنید
۳. محتوای مفید و متمایزی را آماده کنید
۴. محتوا را بهینه کنید
۵. از صفحات دیگر لینک بگیرید

این موارد مراحل کلی تولید محتوا سئو شده است که باید در نظر داشته باشید حتی با رعایت تمامی نکاتی که گفته شد نتیجه سئو محتوا یک روزه پدیدار نمی شود و نیاز به استمرار و صبر دارد اما برای سریع تر کردن روند دیده شدن محتوا از تبلیغ آن غافل نشوید.

سخن پایانی سئو بدون محتوا

به طور کلی لازم است بدانید که سئو بدون محتوا امکان پذیر نیست! محتوا نقش اساسی در بهبود رتبه‌بندی سایت در نتایج جستجو، جذب ترافیک آلی و افزایش اعتماد کاربران به سایت شما دارد. بنابراین، اهمیت قرار دادن درست و با کیفیت در تولید محتوا و بهینه‌سازی آن برای موتورهای جستجو بسیار حائز اهمیت است. محتوا در سئو (بهینه‌سازی موتورهای جستجو) سایت یک نقش بسیار مهم و حیاتی دارد. محتوای خوب و مرتبط باعث بهبود رتبه‌بندی سایت در نتایج جستجوی موتورهای جستجوی اینترنتی می‌شود.

سوالات متداول سئو بدون محتوا

چرا کلمات کلید اهمیت دارند؟

کلمات کلیدی و انتخاب کلمات کلیدی برای ما اهمیت دارند زیرا در فرمول بهینه سازی صفحه برای گوگل اهمیت دارند.

سئو محتوا چطور به ما کمک می کند؟

سئو محتوا هم رضایت مخاطب و هم رضایت گوگل را مبنا قرار میدهیم و تلاش می کنیم محتوایی متمایز تولید کنیم که ورودی لیشتری برای وبسایت بگیرد.

اگر سئو محتوا را به درستی انجام دهید، چه میشود؟

به مرور زمان شاهد یک ترافیک طبیعی و مثبت به صفحه خودتان خواهید بود که بر هیمن اساس فروش هم افزایش می یابد

 

سئو بدون محتوا میشه؟ / سئو بدون محتوا

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

‫3 نظر

  • Avatar محمدرضا شهبازی گفت:

    سلام، ممنون از مقاله خوبتون. بله واقعا سئو بدون محتوا معنایی نداره و پیشنهاد میکنم برای تولید محتوای بهتر حتما از یک تقویم محتوایی هم استفاده کنید.

  • Avatar یسری حیدریان گفت:

    بعضی تایتل ها خیلی محتوا براشون پیدا نمیشه یا نیاز ندارن.
    مثل مدل های مختلف مانتو و…. که بیشتر به تصویر و ویدئو نیاز دارن، برای این مدل عناوین اگه محتوای خیلی کم در حد ۴۰۰-۵۰۰ کلمه نوشته بشه از نظر سئو مشکل داره؟

    • Avatar ماهونیا گفت:

      به طور کلی سئو و بهینه سازی یک صفحه بدون محتوا امکان پذیر نیست. محتوا میتواند به صورت متنی، تصویری، ویدئو و پادکست باشد.

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *