طراحی سایت

سبد خرید
0

انتخاب زبان

تحقیقات بازار

تحقیقات بازار ماهونیا

به طور کلی استفاده از خدمات تحقیقات بازار می تواند به شرکت ها کمک کند تا بازار خود را بهتر شناسایی کنند و بهترین استراتژی ها و تصمیم گیری ها را برای رشد خود اتخاذ کنند.

فرایند هایی که در طول مسیر یک کسب و کار موفق و بدون شکست انجام می شود باید با پشتیبانی تحقیقات بازار صورت بگیرد. حال برایتان سؤال پیش‌آمده است که تحقیقات بازاریابی چیست. حتماً تا به حال خیلی از شرکت و بیزینس‌های کوچک و بزرگ را دیده اید که توانسته اند طی مدت زمان معینی خود را گسترش دهند. چنین پیشرفتی خود به خود نبوده است و با برنامه ریزی و تحقیقات جامعی صورت گرفته است.

Marketing Research این امکان را به ما می دهد تا در مورد فراز و نشیب ها، رقبای خود، جدید ترین تکنیک های روز برای ارتقا کسب و کار خود، تحلیل داده ها و بررسی آمار های به دست آمده از بازار را، طی فرایندی کاملاً منظم بررسی کنیم تا در نهایت به آن پیشرفتی که مد نظر است رسید.

چنین ابزاری که کمی هم پیچیده است روش های مختلفی دارد که قرار است تا در این مقاله به صورت مفصل شرح داده شود. افرادی که به تازگی کسب و کاری را شروع کردند و یا مدت های طولانی است که در کار خود پیشرفتی نداشته اند باید با این نوع تحقیقات آشنا شوند که کمکم بزرگی خواهد کرد و برای  بهترین نتیجه بهتر است از خدمات بازاریابی و فروش ما استفاده کنید.

فهرست مطالب

سفارش خدمات تحقیقات بازاریابی
سفارش خدمات تحقیقات بازاریابی

تحقیق بازار چه اهمیتی در کسب و کار دارد؟

تحقیقات بازار در هر کسب و کاری به روش های متفاوتی عمل می کند اما یک نتیجه که پیشرفت و فروش بیشتر است را به دنبال دارد. فرض کنید فردی یک مغازه عطر فروشی دارد و نیاز دارد تا در مورد رقبای خود در بازار موجود تحقیق کند تا بتواند به مشتریان خود خدمات بهتری را ارائه دهد. چنین چیزی تنها یک بخش کوچکی در تحقیق بازار است. دیگر نکات مانند برخورد با مشتریان، بررسی و تحلیل آمار فروش و خرید و تقاضای مردم که بیشتر کدام عطر ها را دوست دارند، از این دسته فعالیت ها نتیجه ای درخشان حاصل خواهد شد.

بازاریابی و روش های تحقیقاتی

 

اما در همچین فعالیتی نکته ای که حائز اهمیت است داشتن صبر و برداری است. در واقع پروسه‌ای که طی می شود حوصله و دقت را می‌طلبد، زیرا اگر کسب و کاری هر چه قدر بزرگ تر باشد، بازار هدف و تحقیقات گسترده تری را نیاز دارد. در مثال فردی که عطر فروشی دارد، ممکن است چندین تا مغازه عطر فروشی دیگر در همان راسته وجود داشته باشد اما موفق ترین مغازه در بین آن ها باشد.

 

Marketing Research در کسب و کار!

چنین موردی قطعاً شدنی هست و طی فرایند های مختلف در مدت زمانی که برای آن برنامه ریزی شده است باعث شده تا آن مغازه به بهترین نحو نیاز مشتریان خود را برطرف کند و در بازاریابی نسبت به رقبا، قوی تر و حرفه ای تر عمل کند.

آیا بین تحقیقات بازار و تحقیقات بازاریابی اختلافی وجود دارد؟

از آن جایی که شباهت لفظی بین دو عنوان زیاد است خیلی از افراد فکر می کنند که جفتشان یک کار را انجام می دهد اما این طور نیست. تحقیقات بازاریابی به نوعی در دل تحقیقات بازار قرار دارد که بخش کوچکی از آن را تشکیل می دهد اما نه آن که کارکرد یکسانی داشته باشند.
Marketing Research برای فروش بیشتر و تحقیق بر روی اخلاق و رفتار مشتری و ارائه خدمات بستگی دارد و حرف زده می شود. اما همان طور که پیش تر هم گفته شد تحقیقات بازار مربوط به رقبا و خود محصول ارائه شده و اطلاعات موجود در بازار بررسی خواهد شد.

کاربرد تحقیقات بازار چیست؟

در تحقیقات بازار تنها به یک وجه در کسب و کار نباید دقت کرد و باید جوانب مختلفی را بررسی کنیم. در اصل خیلی بهتر است که برای پیشرفت شرکت یا رسیدن به رقبا تمامی آن چه که در رو به جلو حرکت کردن تأثیر دارد را در نظر گرفت و حرفه ای عمل کرد.
چند تا از مهم ترین اولویت های تحلیل و بررسی را توضیح خواهیم داد:

.شناخت مخاطبان و مشتری
.تحلیل و بررسی نیاز بازار
.مدیریت بودجه و هزینه
. زیر نظر داشتن رقبا

مزایای تحقیقات بازار در کسب وکارها
مزایای تحقیقات بازار در کسب وکارها

شناخت مخاطبان و مشتری

شناخت مشتری به شما کمک می کند تا این را بدانید که مخاطب محصول شما از چه طریقی با کسب و مارتان آشنا شده است و آن بخش را تقویت کنید. این آشنایی می تواند از سوی فضای مجازی باشد یا معرفی و پرس و جو و یا تبلیغات محیطی. این بخش سهم بزرگی در شناخت بیشتر کسب و کار خود و تحقیق در بازار دارد.

تحلیل و بررسی نیاز بازار

بخشی که به کسب و کار ها اجازه می دهد تا از ابزار هایی جدیدی استفاده کنند و طبق نیاز ر.ز پیش بروند. محصولاتی که دیگر در بین مشتریان خواهان ندارد و خدماتی که در عموم جامعه طرف‌داران خود را از دست داده است، تنها با تحلیل و بررسی نیاز بارا ممکن است.

 

مدیریت بودجه و هزینه

با بررسی هر چه بیشتر اطلاعت و آمار به دست آمده ماه و سال های گذشته کسب و کارتان می توانید به خوبی این موضوع را بدانید که بیشتر در چه بخشی و در چه زمانی باید هزینه کرد و سرمایه گذاری آینده دار انجام داد. وقتی که از آمار جا مانده باشید و اطلاعت مهمی در باره هزینه های شرکت یا مغازه خبر نداشته باشید امکان ورشکستگی و شکست خوردن زیاد تر می شود، پس باید چنین بخشی را مهم بدانید.

زیر نظر داشتن رقبا

با بررسی رقیبان می توان فهمید که برترین رقبا چه ویژگی های مثبتی دارند و از آن الگو برداشت و ضعیف ترین رقبا چه نکات ضعفی دارند تا درس عبرت قرار داد. بهترین رقبا همیشه به کسب و کار این کمک رامی کند که امکان ترقی وجود دارد و هر کسب وکاری نیز می تواند در جایگاه برترین قرار گیرد. رقبایی که چند سروگردن از یک مجموعه ای بهتر هستند باید آن را الگو قرار داد.

امکان تحقیقات بازار به صورت آنلاین

تحقیقات بازاریابی در نتورک هم مانند دیگر روش های آفلاین نیازمند تحقیقات طولانی و زحمات زیادی دارد. بررسی لینک های رقابتی و انواع پرسش‌نامه ها و هم چنین تحقیق در کلمه کلیدی بیشتری کمک را خواهد کرد.
تحقیقات در بستر های آنلاین درست است که با سرعت بیشتری انجام می شود اما ممکن است به دلیل سرعت گسترش دیجیتال نتورکینگ این کار کمی سخت تر از تحقیقات کسب و کار های آفلاین باشد و باید روزانه تحقیقات را مدیرت کرد تا از رقبا عقب نیفتاد و در این زمینه میتوانید از یک شرکت دیجیتال مارکتینگ مانند ماهونیا کمک بگیرید.

جهت دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان ماهونیا و ارائه جزئیات بیشتر با شما تماس خواهیم گرفت.

نام
فرم مشاوره رایگان ماهونیا

چرا از خدمات تحقیقات بازار ماهونیا استفاده کنیم؟ چون شما میتوانید بعد از ثبت سفارش خود شاهد اطلاعات جامع و دقیق از جامعه کاربری حوزه خود باشید. پس برای تحقق آن جهت مشاوره رایگان با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

مسیر سفارش ماهونیا
۱- ثبت درخواست اینترنتی یا تلفنی
برقراری ارتباط و مشاوره رایگان
۲- برقراری ارتباط و مشاوره رایگان
۳- نیازسنجی و ارائه پیشنهادات
برگزاری جلسه و جمع بندی نکات
۴- برگزاری جلسه و جمع بندی نکات
عقد قرارداد و آغاز همکاری موثر
۵- عقد قرارداد و آغاز همکاری موثر
۶- تحویل پروژه و شروع پشتیبانی

تحقیقات بازار چگونه انجام خواهد شد؟

بعد از شناخت تحقیقات بازار و درک این موضوع باید به دنبال منبع و مجموعه ای رفت تا تحقیقات بازار را برای کسب و کار انجام دهد. چرا که چنین امری به همین راحتی نیست و تمامی افراد سواد و دانش این مهارت را ندارند. دنبال کردن رویا و آرزو ها و پیشرفت شرکت یا مغازه یا خدماتی که ارائه می دهید بسیار مهم است که می توانید تحقیقات بازار خود را به مجموعه ما بسپارید تا با شناخت رقبا، نیاز بازار، تحلیل آمار و داده قدمی در جهت گسترش و موفق شدن در کسب و کار خود بردارید.
مهارت و دانش تحقیقات بازار چیزی است که با تجربه طی سال های مختلف بدست می‌آید و باید توسط افراد حرفه ای صورت بگیرد. قاعدتاً هرچه قدر مجموعه شما بزرگ تر باشد نیاز به تحقیقات و زحمت بیشتر و افراد مجرب‌تر نیاز است تا نتیجه دلخواه را داشته باشید.

چرا از خدمات تحقیقات بازار ماهونیا استفاده کنیم؟

داشتن یک دهه تجربه و تخصص

استفاده از روش های نوآورانه

دارای منابع داده‌ای کافی و موثق

قابلیت ارتباطی خوبی با مشتریان

هزینه انجام تحقیقات بازار چقدر است؟

هزینه انجام تحقیقات بازار به روش و محتوای تحقیق، حجم نمونه، سطح تحلیل و تفسیر، منابع داده و مجموعه ای از عوامل دیگر بستگی دارد. بنابراین نمی توان هزینه دقیق را در دوره خاصی تعیین کرد و نیاز به بررسی دقیق پروژه است.

اگر می خواهید تحقیقات بازار انجام دهید، بهتر است با شرکت تحقیقاتی ماهونیا تماس بگیرید و پیشنهادات و برآورد هزینه پروژه خود را دریافت کنید. 

تعرفه تحقیقات بازار ماهونیا

طراحی سایت حمایتی
از ۴ میلیون
تومان
  • دامنه رایگان ir
  • پشتیبانی رایگان ۲ ماهه
  • پرداخت در ۲ مرحله
  • زمان تحویل : تا ۷ روز
طراحی سایت اقتصادی
از ۹ میلیون
تومان
  • دامنه رایگان ir
  • پشتیبانی رایگان ۳ ماهه
  • پرداخت در ۲ مرحله
  • زمان تحویل : تا ۱۴ روز
طراحی سایت پیشرفته
از ۱۴ میلیون
تومان
  • دامنه رایگان ir
  • پشتیبانی رایگان ۶ ماهه
  • پرداخت در ۳ مرحله
  • زمان تحویل : تا ۲۰ روز
طراحی سایت حرفه ای
از ۱۹ میلیون
تومان
  • دامنه رایگان com
  • پشتیبانی رایگان یکساله
  • پرداخت توافقی
  • مشاوره رایگان سئو
جهت برآورد هزینه و استعلام قیمت تحقیقات بازار کلیک کنید.
قیمت تحقیقات بازار
پرسش های متداول تحقیقات بازار

بله، تحقیقات بازار برای مشاغل کوچک نیز بسیار مفید است. در واقع برای شرکت های کوچک انجام تحقیقات بازار می تواند بسیار مهم و ضروری باشد.

مراحل تحقیق بازار شامل تعریف مسئله، تعیین هدف و سوالات تحقیق، جمع آوری داده ها، تجزیه و تحلیل داده ها و نتیجه گیری می باشد. در هر مرحله باید به دقت ارزیابی شود تا اطمینان حاصل شود که نتایج به دست آمده دارای مبنای نظری و روش های آماری مناسب است.