طراحی سایت

سبد خرید
0

انتخاب زبان

طراحی هویت بصری برند

طراحی هویت بصری برند

طراحی هویت بصری برند مناسب برند شما را به یاد ماندنی تر می کند و در ذهن مشتریان شما می ماند. هویت بصری برند قابلیت تشخیص را ایجاد می کند و تشخیص برند شما را از برندهای رقیب برای مشتریان شما آسان می کند.

طراحی هویت بصری برند چیست؟ شخصیت داشتن هر بند و کسب و کاری جز الزامات به حساب می آید تا بتواند از طریق آن در بازاری که مشغول به فعالیت است به درستی شناخته شود. آیا می دانید که چنین شخصیت و تصویری که یک برند برای خود می ساز از کجا نشئت می گیرد؟ شما میتوانید به صورت آنلاین سفارش طراحی هویت بصری برند خود را در سایت ماهونیا ثبت نمایید.
هویت بصری همان چیزی است که در این مقاله باید به طور مفصل راجع به آن و اهمیتی که در دنیای بیزینس دارد صحبت کنیم. شخصیت و نمادی که هر کسب و کار از خودش به نمایش می گذارد تأثیر زیادی بر برندینگ، آینده بیزینس و غیره… دارد.

خدمات طراحی هویت بصری

لوگو، بروشور، سربرگ های مخصوص کسب و کار و دیگر موارد این خدمات برندینگ از هویت بصری را تشکیل می دهند که باید با دقت و خلاقیت بالایی در جهت تکمیل ست اداری قدم برداشت تا از سایر رقبا و همکاران در این زمینه برتر باشیم.

فهرست مطالب

هویت بصری برند
هویت بصری برند

اهمیت طراحی هویت بصری برند برای برند!

برای نمایان شدن نام و محصولات برند در ذهن مخاطب نیاز به ابزاری داریم تا بتوانیم با آن در رده های بزرگ تر جامعه و بین‌المللی خود را بشناسانیم. لوگو این کار را به خوبی انجام می دهد. برای مثال شما اگر به برند هایی که می شناسید فکر کنید ناخودآگاه لوگو برند هم در ذهنتان نمایان می شود که چنین امری در برندینگ هم تأثیر مثبت خواهد گذاشت.

اما مهم است بدانیم که چه نوع لوگویی را باید به نمایش گذاشت؟

هر بیزینس و کسب و کاری با هدفی در جوامعی که زندگی می کند پیش می رود و با ارائه محصول و خدمات خود بخشی از نیاز جامعه را برطرف می کند. وجود اهداف و ارمان ها و ارزش های یک مجموعه است که آن را خاص جلوه می دهد و طرف داران بین برند ها اختلاف می گذارند و یکی را انتخاب می کنند. تمامی این مفاهیم انتزاعی باید در لوگو پیدا شود.
لوگویی که در عین زیبایی و ترکیب رنگ خاص بتواند پیام و هدف برند را برساند برنده است و با طرح متفاوتی که داشته باشد تا سال ها هم‌چین برندی عقب نخواهد ماند.

تاثیر طراحی هویت بصری برند در برندینگ

اگر که اکثر مجموعه و برند های بزرگ دنیا را به یاد بیاورید متوجه چنین موضوعی خواهید شد. برای مثال برند شرکت هیوندا که تولیدات ماشین های لوکس را بر عهده دار در واقع تعامل دوستانه فروشنده و خریدار را به نمایش می گذارد. لوگو شرکت معروف بنز را به یاد بیاورید. خطوطی که نشان دهنده تسلط بر آسمان، دریا و زمین است. چنین پیام هایی هستند که آن چنان در یاد مخاطبان می ماند و تا نسل ها از لوگو بنز تعریف خواهند کرد.
شاید برای شما مشکل باشد تا خودتان لوگو و هویت بصری شرکتتان و یا سایت و هر نوع کسب و کاری که دایرد را انتخاب کنید. تیم ما به خوبی می تواند با تجربه ای که در این زمینه دارد در ساخت هویت بصری از جمله لوگو، بروشور، سربرگ، ست اداری و…، کمک بزرگی به کسب و کارتان کند.

هویت بصری برند یا Brand Visual Identity

مراحل طراحی هویت بصری برند

طراحی هویت بصری برند یک فرآیندِ گام به گام است که به ایجادِ یک تصویرِ بصریِ منحصر به فرد و به یاد ماندنی برای برند شما کمک می کند. این فرآیند شامل مراحلِ زیر می باشد:

۱. تعریف هویت برند:

ارزش ها، رسالت و چشم انداز برند خود را مشخص کنید.
مخاطبانِ خود را بشناسید و نیازها و خواسته هایِ آنها را درک کنید.
شخصیتِ برند خود را تعریف کنید.
۲. تحقیق بازار:

رقبا و هویت بصریِ آنها را بررسی کنید.
ترندهایِ بازار را در نظر بگیرید.
نظراتِ مخاطبانِ خود را در موردِ برندِ خود جویا شوید.
۳. طراحی عناصر بصری:

لوگو:
لوگو باید منحصر به فرد، جذاب و به یاد ماندنی باشد.
باید شخصیتِ برند شما را به مخاطب نشان دهد.
رنگ:
رنگ ها باید متناسب با شخصیتِ برند شما انتخاب شوند.
باید احساساتِ خاصی را در مخاطب برانگیزند.
تایپوگرافی:
فونتِ انتخابی باید خوانا و متناسب با شخصیتِ برند شما باشد.
تصاویر و نمادها:
تصاویر و نمادها باید منحصر به فرد و مرتبط با برند شما باشند.
۴. تدوین خط مشی برند:

دستورالعمل هایِ استفاده از عناصرِ بصریِ برند را تدوین کنید.
این دستورالعمل ها باید برایِ تمامِ طراحان و خلاقانِ برند شما قابل فهم و اجرا باشد.
۵. اجرای هویت بصری:

هویت بصریِ برند را در تمامِ نقاطِ تماسِ مخاطب با برند خود اجرا کنید.
این نقاطِ تماس شاملِ وب سایت، شبکه های اجتماعی، بسته بندی محصولات، تبلیغات و… می باشد.

انتخاب ترکیب رنگ پرطرف دار

از ست اداری گرفته تا لوگو و تایپوگرافی برندی که دارید باید ترکیب رنگی وجود داشته باشد تا چشمان مخاطبان ارتباط خوبی برقرار کنند. سعی بر این داشته باشید تا لوگو شما بیشتر از ۲ رنگ نداشته باشد. برند های تک رنگ هم دوست داشتنی هستند به شرط آن که طراحی کسل کننده ای نداشته باشد.

تاثیر و اهمیت لوگو در طراحی هویت بصری برند

استفاده از طیف رنگی سبز، ابی، قرمز و یا قهوه ای و نقره ای در اکثر برند های معروف دنیا رایج است. پس تا حدی می توان فهمید که مخاطبان چه نوع رنگ هایی را بیشتر می شناسند و با آن خوی گرفته اند. اگر که برند شما دارای لوگو با طرح خلاقانمه و ترکیب رنگی منحصر به فرد باشد و از نظر روان‌شناسی بتواند جلب توجه مخاطب را به دنبال داشته باشد عالی است. به طوری که آن ترکیب رنگی که انتخاب کرده اید را طرف داران در هر جایی از بیرون از خانه ببیند یاد برند شما می‌افتند.

مراحل طراحی هویت بصری

توجه به ویژگی‌های مادی برند

ست های اداری به همراه سر برگ های و قرار داد هایی که قرار است بسته شود نیاز به جلب توجه بیشتر دارند. چنین موضوعی در مورد محیط شرکت یا مغازه ای که دارید بیشتر صدق می کنند تا کسب و کار های آنلاین. فردی که وارد شرکت می شود از طبقه همکف تا آخرین طبقه، از ابتدا تا آخر سالن باید به اندازه ای که تعادل داشته باشد لوگو برند شما را ببیند.

اصول طراحی هویت بصری برند

حتماً هم نیازی به نمایش گذاشتن بیش از حد لوگو نیاز نیست. فرض کنید که شرکتی دارای لوگو با پس زمینه مشکی و تایپوگرافی سبز دارد. حال باید چنین ترکیب رنگی را در شرکتی که دارد با انواع تابلو های دیواری، نقاشی های زیبا و هر چیز دیگری که از ترکیب رنگ مشکی و سبز به دست آمده است را به اندازه کافی جلوی چشمان مخاطبان و مشتری قرار دهد.
زیرا باعث شده تا هر موقع که مشتری رنگ سبز را ببیند به یاد شرکت شما بیفتد که بسیار فوق‌العاده است.

استفاده از لوگو برند بر روی محصول

درست است که لوگو را نمی توان بر روی تمامی محصولات درج کرد. اما تا جایی که معقول باشد می توان از ترکیب رنگ استفاده شده در لوگو بر روی محصولات کار کرد و محصولات شما متمایزتر از دیگر بند ها به نظر برسد.
این کار کمی سخت است اما اگر زمان و خلاقیت و دقت زیادی برایش گذاشته شود، ایده ای بسیار پرطرف‌دار خواهد شد. شرکت های اپل و شرکت های تولید گوشی موبایل این کار را به راحتی انجام دهند و در محصولاتی که ارتباطی با تکنولوژی دارد این امر معقول‌تر است.

نقش بستن هویت بصری در ذهن طرفداران

پس از انجام دادن تمامی نکات گفته شده در این مقاله و تلاش در جهت ساخت لوگو و المان‌های متفاوت یک برند وقت دیدن نتایج فوق‌العاده است. نتایجی که اگر شما با تیمی حرفه ای برای ساخت هویت بصری بیزینس و کسب و کارتان کنید برندینگ قوی هم انجام شده است.

تیم ما به تعرفه های بسیار مناسب و البته مهم ترین نکته، با بهترین کیفیت تلاش در جهت تقویت و ساخت هویت بصری کسب و کار ها دارد تا بعد از آن برند شما به طرزی در چشم و ذهن مشتریان حک شود.

پس از آن که هویت بصری برند ساخته و تکمیل شد وقت آن رسیده است که به سراغ دفترچه برند و تکمیل دفترچه رفت. 

 

جهت دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان ماهونیا و ارائه جزئیات بیشتر با شما تماس خواهیم گرفت.

نام
فرم مشاوره رایگان ماهونیا

چرا از خدمات هویت بصری برند ماهونیا استفاده کنیم؟ چون شما میتوانید بعد از ثبت سفارش خود شاهد یک برندسازی حرفه ای و خاص با بهترین قیمت باشید. پس برای تحقق آن جهت مشاوره رایگان با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

مسیر سفارش ماهونیا
۱- ثبت درخواست اینترنتی یا تلفنی
برقراری ارتباط و مشاوره رایگان
۲- برقراری ارتباط و مشاوره رایگان
۳- نیازسنجی و ارائه پیشنهادات
برگزاری جلسه و جمع بندی نکات
۴- برگزاری جلسه و جمع بندی نکات
عقد قرارداد و آغاز همکاری موثر
۵- عقد قرارداد و آغاز همکاری موثر
۶- تحویل پروژه و شروع پشتیبانی

تاثیر طراحی هویت بصری برند در برند چیست؟

دفترچه برند مانند لوگو بخشی از طراحی هویت بصری برند است که خیلی از کسب و کارها به آن توجه نمیکنند. دفترچه برند که به زبان انگلیسی BRAND BOOK نام دارد برای اهداف خاصی در جهت برندینگ و هویت بصری کسب و کار ایجاد می کند.
مهم ترین نکاتی که باید در دفترچه برند درج شود:
• فلسفه لوگو و اندازه دقیق آن
• اصولی که در تبلیغات باید رعایت شود
• نکات مربوط به عکاسی
• تایپوگرافی مربوط به برند
• موارد ممنوعه و غیر قابل استفاده
• ترکیبات و پالت رنگی
• و هر آنچه جزئیات و اطلاعاتی که می تواند مهم باشد

کاربرد طراحی هویت بصری برند چیست؟

دفترچه برند در اصل برای این ساخته شده است تا تمامی اطلاعات مهم مربوط به هویت بصری بیزینس و کسی و کار در جایی درج شده باشد. افرادی که جدیدالورود به شرکت هستند می تواند چنین کتابی را بخوانند و از اطلاعات پایه خبر داشته باشند.
گرافیک کاران و یا افرادی که می توانند هویت بصری شکت را تقویت کنند و کمک بزرگی کرده باشند حتماً باید دفترچه برند را مطالعه کنند.

چرا از خدمات طراحی هویت بصری برند ماهونیا استفاده کنیم؟

توانایی فنی مورد نیاز برای اجرای پروژه های هویت بصری

تجربه کافی در زمینه خدمات هویت بصری

خلاقیت در طراحی و اجرای پروژه ها

تعهد کیفیت برای ارائه خدمات

هزینه طراحی هویت بصری برند چقدر است؟

قیمت خدمات هویت بصری برند به عوامل زیادی از جمله اندازه و وسعت پروژه، سطح تخصص شرکت انجام دهنده آن، تعداد عناصر هویت بصری و سایر نیازهای مشتری بستگی دارد.

به طور معمول، هزینه های خدمات تشخیص بصری می تواند برای پروژه های بزرگ و پیچیده متغیر باشد. در نهایت برای تعیین هزینه دقیق، بهتر است با شرکت ماهونیا تماس گرفته و پیشنهادات و قیمت ها را از مشاوران ما دریافت کنید.

جهت برآورد هزینه و استعلام قیمت ساخت هویت بصری برند کلیک کنید.
قیمت ساخت هویت بصری برند
پرسش های متداول طراحی هویت بصری برند

هویت بصری برند به یک شرکت یا برند کمک می کند تا در بازار رقابتی برجسته شود و آنها را از رقبای خود متمایز کند. همچنین ایجاد یک هویت بصری منحصر به فرد به یک شرکت یا برند کمک می کند تا به خوبی در ذهن مصرف کنندگان جا بیفتد و ارتباط بیشتری با آنها ایجاد کند.

با گذشت زمان، هویت بصری یک برند ممکن است قدیمی شود و نیاز به به روز رسانی داشته باشد. شرکت ماهونیا با تجزیه و تحلیل هویت بصری برند موجود، نیازها و خواسته های مصرف کننده جدید و تغییرات در بازار، عناصر هویت بصری جدیدی را طراحی می کنند.

طراحی هویت بصری برند نقشِ مهمی در جذبِ مشتری، ایجادِ تمایز در بازار، افزایشِ وفاداریِ مشتریان و ارتقایِ ارزشِ برند دارد. هویت بصری برندِ قوی می تواند به برند کمک کند تا در رقابتِ با سایر برندها موفق تر عمل کند.

مراحل طراحی هویت بصری برند شامل مواردی مانند تعریفِ هویتِ برند، تحقیقِ بازار، طراحیِ عناصرِ بصری، تدوینِ خط مشیِ برند و اجرایِ هویتِ بصری می شود. در این مراحل باید به نیازها و خواسته هایِ مخاطبان توجهِ ویژه ای شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *