طراحی سایت

سبد خرید
0

انتخاب زبان

تفاوت طراحی سایت وردپرسی با کدنویسی کدام بهتر است؟

تفاوت طراحی سایت وردپرسی با کدنویسی
۴.۷/۵ - (۸ امتیاز)

تفاوت طراحی سایت وردپرسی با کدنویسی چیست؟ طراحی سایت وردپرس بهتر است یا طراحی سایت اختصاصی کدنویسی شده؟ به طور کلی نمی توان گفت  طراحی سایت با کدنویسی بهتر است یا وردپرس؟ چرا که به عوامل و شرایط مختلفی بستگی دارد.

اما اینکه کدام نوع طراحی سایت بهتر از دیگری است، چالش بسیاری از افراد می باشد. شما باید متناسب با نوع، شرایط و هدف وب سایت، طراحی سایت با کد نویسی و یا طراحی سایت با وردپرس را انتخاب کرد.

تفاوت طراحی سایت وردپرسی با کد نویسی

تفاوت طراحی سایت وردپرسی با کدنویسی میتواند در تصمیم گیری انتخاب نوع طراحی سایت بسیار تاثیر گذار باشد. به طور کلی هر کدام از روش های طراحی سایت، ویژگی ها، مزایا و امکانات منحصر به فرد خودشان را دارا می باشند. در ادامه این مقاله قصد داریم تا به تفاوت طراحی سایت وردپرسی با کدنویسی بپردازیم. با آژانس کسب و کار ماهونیا همراه باشید.

طراحی سایت با وردپرس یا کدنویسی؟

تفاوت طراحی سایت وردپرسی با کدنویسی چیست؟ طراحی سایت با وردپرس بسیار ساده تر از طراحی سایت با کدنویسی می باشد؛ و نیازی به دانش تخصصی در زمینه کدنویسی ندارد؛ و شما می توانید در کوتاه ترین زمان ممکن و کم ترین هزینه، از سایت خود بهره برداری کنید. اما طراحی سایت با کدنویسی همانطور که از نامش پیداست، نیاز به دانش برنامه نویسی را خواستار می باشد. همچنین برای طراحی سایت با کد نویسی به زمان و هزینه بیشتری نیاز است.

تفاوت طراحی وبسایت وردپرسی با کد نویسی چیست؟

در این مقاله قصد داریم به مقایسه دو روش طراحی سایت با کدنویسی و طراحی سایت با وردپرس بپردازیم؛ و به شما در انتخاب روش طراحی سایت کمک کنیم که کدام روش از طراحی سایت را انتخاب کنید، طراحی سایت با کدنویسی یا طراحی سایت با وردپرس؟برای کسب اطلاعات بیشتر در ادامه ی مقاله همراه ما باشید.

تفاوت طراحی سایت وردپرسی با کد نویسی

تفاوت طراحی سایت وردپرسی با کد نویسی

طراحی سایت با وردپرس چگونه انجام می شود؟

برای پاسخ به تفاوت طراحی سایت وردپرسی با کدنویسی می توان گفت: وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) می باشد. بسیاری از وب سایت های معروف دنیا با وردپرس طراحی شدند و این نشان دهنده ی قدرتمند بودن این نرم افزار می باشد. شما با وردپرس میتوانید وب سایت خود را حتی بدون یک خط کدنویسی به راحتی راه اندازی کنید. همچنین می توانید متناسب با کسب و کار خود، وب سایت های فروشگاهی و اینترنتی، خبری، آموزشی، نمونه کار، انجمن های خیریه، وب سایت شخصی و…را طراحی کنید.

تفاوت طراحی سایت وردپرسی با کد نویسی

برای داشتن یک وب سایت وردپرسی تنها لازم است شما یک دامنه و هاست مناسب با کسب و کار خود، خریداری کنید. البته اگر نمی خواهید هزینه کنید اصلا جای نگرانی نیست. وردپرس این امکان را به کاربران خود می دهد که وردپرس را بدون خرید هاست و دامنه روی لوکال هاست نصب کنند. این امتیازی است که وردپرس به کاربران برای آشنایی با محیط و پیشخوان وردپرس می دهد.

کار با وردپرس خیلی ساده می باشد و به آسانی می توانید کار با آن را یاد بگیرید. می توانید محتواهای متنی به صورت مقاله یا تصاویر و ویدئو های خود را تولید و منتشر کنید و مدیریت سایت خود را به دست بگیرید.

مزایای طراحی سایت با وردپرس چیست؟

همانطور که گفته شد وب سایت های مختلفی را می توان با وردپرس طراحی و مدیریت کرد. اما ویژگی هایی که وردپرس را متمایز با سایر روش های طراحی سایت می کند، همین امر باعث بوجود آمد تفاوت طراحی سایت وردپرسی با کدنویسی شده است.

  • وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) رایگان و متن باز می باشد.
  • نحوه کار با وردپرس بسیار ساده و آسان می باشد.
  • به راحتی می توانید از سایت وردپرس، با چند کلیک آن را دانلود کنید.
  • قالب ها و افزونه های رایگان و آماده مختلف و کاربردی در وردپرس وجود دارد که شما می توانید آنها را دانلود کنید.
  • بیشتر قالب های وردپرس اصولی و بهینه هستند. همچنین طراحی ریسپانسیو (واکنشگرا) دارند به طوری که در انواع دستگاه ها به درستی نمایش داده می شوند.
  • وردپرس با برخی از افزونه ها مثل یوست سئو و رنک مث به بهینه سازی و سئو سایت شما کمک می کند.
  • بدون دانش و تخصص در زمینه کدنویسی می توانید وب سایت خود را طراحی کنید.
  • وردپرس این امکان را می دهد که در کوتاه ترین زمان ممکن وب سایت خود را طراحی کنید.
  • سیستم وردپرس به منظور اضافه کردن امکانات جدید و برطرف کردن خطا های قبلی همواره به روز رسانی می شود.
  • هزینه راه اندازی وب سایت با وردپرس پایین است.
  • امکان نصب روی لوکال هاست وجو دارد.

 

طراحی سایت با وردپرس چه معایبی دارد؟

طراحی سایت با وردپرس مانند هر روش طراحی سایت دیگر معایبی را نیز به همراه دارد. در نظر گرفتن این نکات می تواند به شما در انتخاب صحیح روش طراحی سایت کمک کند. برخی از معایب طراحی سایت با وردپرس عبارتند از:

  • برای طراحی وب سایت هایی که نیاز به برخی امکانات خاص و ویژه ای دارند که در افزونه های وردپرس نمی توان آن ها را پیدا کرد، نیاز به دانش فنی و کدنویسی می باشد.
  • در صورت استفاده بیش از اندازه از افزونه ها، ممکن است در مدت زمان طولانی روی سرعت و کارایی سایت تاثیر منفی گذارد.
  • برای استفاده از برخی قالب ها و افزونه ها باید نسخه پولی آنها را تهیه کنید. مثلا برای استفاده از پلاگین یواست سئو پرمیوم شما باید لایسنس آن را خریداری کنید.
تفاوت طراحی وبسایت وردپرسی با کد نویسی

تفاوت طراحی وبسایت وردپرسی با کد نویسی

طراحی سایت با کد نویسی چگونه انجام می شود؟

منظور از طراحی سایت با کد نویسی به معنای رابطه انسان (برنامه نویس) با رایانه در هنگام طراحی یک وب سایت با استفاده از کدگذاری ها و نشانه گذاری ها می باشد. امروزه برای طراحی سایت با کد نویسی از زبان های برنامه نویسی متفاوتی استفاده می شود. هر زبان کد نویسی ویژگی های خاص خودش را دارد و با توجه به نیاز وب سایت یک زبان برنامه نویسی برای طراحی سایت، انتخاب می شود.

از رایج ترین زبان های کد نویسی برای طراحی سایت می توان به HTML، CSS، JAVA SCRIPT و PHP اشاره کرد.

مزایای طراحی سایت با کد نویسی چیست؟

اگر شما به فکر راه اندازی یک کسب و کار بزرگ و حرفه ای با ارائه خدمات عالی هستید؛ به شما پیشنهاد می شود طراحی سایت با روش کد نویسی را انتخاب کنید. چرا که این روش از طراحی سایت از مزایای قابل توجه ای برخوردار است. در بخش زیر به برخی از این ویژگی ها خواهیم پرداخت.

  • طراحی سایت با کد نویسی از امنیت بالاتری برخوردار است و از احتمال نفوذ هکر ها به سایت و سرقت اطلاعات جلوگیری می کند.
  • وب سایت هایی که با کدنویسی طراحی می شوند سبک تر هستند و با سرعت بیشتری بارگذاری می شوند.
  • این وب سایت ها آسان برای توسعه هستند و به نرم افزار یا پلتفرم پیچیده ای نیاز ندارند.

معایب طراحی سایت با کد نویسی کدامند؟

  • طراحی سایت با کد نویسی نیازمند دانش فنی و تخصص در یکی از زبان های برنامه نویسی تحت وب می باشد.
  • طراحی با کدنویسی زمان بر است و ممکن است ماه ها طول بکشد.
  • انعطاف پذیری سایت های کدنویسی کم تر از سایت هایی است که با سیستم مدیریت محتوا طراحی شدند.
  • نگهداری و بروزرسانی وب سایت هایی که با کدنویسی طراحی شده اند دشوار و هزینه بر است.

در نهایت طراحی سایت با کدنویسی بهتر است یا وردپرس؟

نمی توان به طور دقیق گفت که طراحی سایت با کدنویسی بهتر است یا وردپرس؟! اما در این مقاله به طور کامل به بررسی و تفاوت طراحی سایت وردپرسی با کدنویسی پرداختیم. هر کدام از این روش های طراحی سایت مزایا و معایبی را به همراه دارند. بنابراین به خواسته ها و نیازمندی های شما بستگی دارد. اگر کسب و کار شما بزرگ است یا ممکن است در آینده به کسب و کار بزرگی تبدیل شود؛ و زمان و هزینه ملاک شما نیست، حتما توصیه می شود به سراغ طراحی سایت با کد نویسی بروید. اما اگر یک کسب و کار کوچک دارید و به دنبال یک راه آسان و کم هزینه هستید طراحی سایت با وردپرس گزینه مناسبی برای شما است.

سوالات متداول تفاوت طراحی سایت وردپرسی با کدنویسی

امنیت طراحی سایت با  کدنویسی بهتر است یا وردپرس؟

سایت هایی که با کد نویسی طراحی می شوند در مقایسه با سایت های وردپرسی از امنیت بالاتری برخوردار هستند و احتمال نفوذ هکر ها و سرقت اطلاعات در آنها کمتر می باشد. در تفاوت طراحی سایت وردپرسی با کدنویسی میتوان به امنیت سایت نیز اشاره کرد.

هزینه و قیمت طراحی سایت با کد نویسی به صرفه تر است یا وردپرس؟

قیمت طراحی سایت با کد نویسی بیشتر از هزینه طراحی سایت با وردپرس می باشد. چرا که طراحی وب سایت توسط برنامه نویسان متخصص انجام می شود و برای نگهداری و بروزرسانی به هزینه بیشتری نیاز است. البته این را هم بدانید، اگرچه سیستم مدیریت محتوا وردپرس را می توانید رایگان تهیه کنید. اما در طراحی سایت با وردپرس هزینه های پنهانی وجود دارد. مثلا خرید هاست، دامنه و برخی از قالب ها و افزونه های برتر.

آیا طراحی سایت با وردپرس بدون کدنویسی امکان پذیر است؟

از دیگر تفاوت طراحی سایت وردپرسی با کدنویسی این است که شما میتوانی بدون داشتن علم کد نویسی یک سایت طراحی نمایید. شما می توانید بدون حتی یک خط کدنویسی وب سایت وردپرسی خود را طراحی کنید. البته برای طراحی های خاص و ارائه امکاناتی که در پلاگین های وردپرس وجود ندارد، نیاز به دانش کد نویسی می باشد.

سرعت راه اندازی یک سایت کد نویسی بیشتر است یا وردپرس؟

در بررسی تفاوت طراحی سایت وردپرسی با کدنویسی میتوان به سرعت اشاره کرد. برای پاسخ به اینکه آیا سرعت طراحی سایت با کدنویسی بهتر است یا وردپرس، می توان گفت: زمان طراحی سایت با برنامه نویسی بیشتر از زمان راه اندازی یک سایت وردپرسی می باشد و ممکن است ماه ها طول بکشد.

 

تفاوت طراحی سایت وردپرسی با کدنویسی / تفاوت طراحی سایت وردپرسی با کد نویسی / تفاوت طراحی وبسایت وردپرسی با کد نویسی

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

‫7 نظر

  • Avatar علی گفت:

    با سلام
    بعد از چه مدت نیاز هست که اطلاعات سایت را از وردپرس به سایت کدنویسی شده منتقل کنیم؟

  • Avatar آرمان پناهی گفت:

    سلام آیا با وردپرس میتوان یک سایت چند زبانه طراحی کرد؟

  • Avatar ریحان گفت:

    با توجه به این که گفته شد آپدیت و به روز رسانی
    سایت هایی که با کد نویسی طراحی شده اند سخت است، به نظرم اگه سایت تنها و اصلی ترین راه ارتباطی با مخاطب نیست، می توان به طراحی سایت با وردپرس اکتفا کرد.

  • Avatar Reyhan گفت:

    مجموعه ماهونیا طراحی سایت با کد نویسی انجام می‌دهد؟
    و چقدر زمان می‌برد تا طراحی سایت انجام شود؟

    • Avatar ماهونیا گفت:

      بله طراحی سایت با کدنویسی انجام میشود. مدت زمان طراحی به گستردگی سایت بستگی دارد ممکن است از ۲ ماه تا ۶ ماه زمانبر باشد.

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *