طراحی سایت

سبد خرید
0

انتخاب زبان

تولید محتوا چیست و چه کاربردی دارد؟

تولید محتوا چیست و چه کاربردی دارد؟
۳.۷/۵ - (۴ امتیاز)

تولید محتوا چیست و چه کاربردی دارد؟ حتما با عبارت محتوا پادشاه است آشنا هستید! تولید محتوا یکی از جوان ترین و مهم ترین مفاهیم در دنیای دیجیتال و بازاریابی آنلاین است. این عملیات به ایجاد، ویرایش و انتشار محتوای مختلف برای جذب و تعامل با مخاطب هدف اشاره دارد. تولید محتوا نه تنها در جذب مخاطب موثر است بلکه به تبدیل آنها به مشتری و حامی نیز کمک می کند بنابراین اکثر شرکت های بزرگ به دنبال خدمات تولید محتوا هستند. در این مقاله به اهمیت تهیه محتوا و کاربرد آن پرداخته می شود. با ماهونیا همراه باشید.

تولید محتوا چیست؟

تولید محتوا فرآیند تولید ایده‌های موضوعی است که برای خریدار شما جذاب است، محتوای نوشتاری یا بصری پیرامون آن ایده‌ها ایجاد می‌کند و آن اطلاعات را به عنوان وبلاگ، ویدیو، اینفوگرافیک یا سایر قالب‌های محتوا برای مخاطبان در دسترس قرار می‌دهد.

چرا تولید محتوا مهم است؟

تولید محتوا بهترین روش بازاریابی ورودی است. وقتی محتوا تولید می کنید، اطلاعات رایگان و مفیدی را در اختیار مخاطبان خود قرار می دهید، مشتریان بالقوه را به وب سایت خود جذب می کنید و مشتریان فعلی را از طریق تعامل با کیفیت حفظ می کنید. همانطور که این آمار بازاریابی محتوا نشان می دهد، شما همچنین ارزش زیادی برای شرکت خود ایجاد می کنید:

  1. تقریباً ۴۰ درصد از بازاریابان می گویند بازاریابی محتوا بخشی ضروری از استراتژی بازاریابی آنها است. ۸۱ درصد می گویند که شرکت آنها محتوا را به عنوان یک استراتژی تجاری می بیند.
  2. بازاریابان B2B داده‌هایی دارند که می‌گوید بازاریابی محتوا ابزاری موفق برای پرورش سرنخ‌ها (۶۰ درصد)، درآمدزایی (۵۱ درصد) و ایجاد مخاطبین مشترک (۴۷ درصد) است.
  3. ۱۰٪ از بازاریابان که وبلاگ دارند می گویند که این وبلاگ بیشترین بازده سرمایه را دارد.
انواع تولید محتوا

انواع تولید محتوا

انواع محتوا، ابزاری برای موفقیت

برای بهتر درک کردن مفهوم تولید محتوا چیست و چه کاربردی دارد، باید با انواع محتوا آشنایی داشته باشید. انواع محتوا را می‌توان بر اساس شکل، فرمت، هدف، و مخاطب هدف تقسیم‌بندی کرد.

انواع محتوا بر اساس شکل

  • محتوای متنی: محتوای متنی یکی از رایج‌ترین نوع محتوا است که شامل مقالات، پست‌های وبلاگ، کتاب‌های الکترونیکی، و غیره می شود.
  • محتوای تصویری: محتوای تصویری شامل عکس‌ها، گرافیک‌ها، اینفوگرافیک‌ها، و غیره است.
  • محتوای ویدئویی: محتوای ویدئویی شامل فیلم‌ها، کلیپ‌های ویدئویی، و غیره می شود.
  • محتوای صوتی: محتوای صوتی شامل پادکست‌ها، فایل‌های صوتی، و غیره است.

بر اساس فرمت

  • محتوای نوشتاری: محتوای نوشتاری شامل مقالات، پست‌های وبلاگ، کتاب‌های الکترونیکی، و غیره است.
  • محتوای بصری: محتوای بصری شامل عکس‌ها، گرافیک‌ها، اینفوگرافیک‌ها، و غیره است.
  • محتوای شنیداری: محتوای شنیداری شامل پادکست‌ها، فایل‌های صوتی، و غیره است.
  • محتوای تعاملی: محتوای تعاملی شامل بازی‌ها، آزمون‌ها، و غیره است.

بر اساس هدف

  • محتوای آموزشی: محتوای آموزشی برای آموزش و یادگیری افراد در زمینه‌های مختلف استفاده می‌شود.
  • محتوای سرگرمی: محتوای سرگرمی برای سرگرمی و تفریح افراد تولید می‌شود.
  • محتوای اطلاع‌رسانی: محتوای اطلاع‌رسانی برای اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی افراد در مورد موضوعات مختلف استفاده می‌شود.
  • محتوای تبلیغاتی: محتوای تبلیغاتی برای فروش و بازاریابی محصولات و خدمات استفاده می‌شود.

بر اساس مخاطب هدف

  • محتوای عمومی: محتوای عمومی برای تمامی افراد قابل دسترسی است.
  • محتوای تخصصی: محتوای تخصصی برای افرادی با دانش و مهارت خاص قابل دسترسی است.
  • محتوای شخصی: محتوای شخصی برای تنها افراد خاصی قابل دسترسی است.

بیشتر بخوانید = بازاریابی محتوا

پلتفرم‌‌های تولید محتوا

برای آن که به سوال تولید محتوا چیست و چه کاربردی دارد، پاسخ دهیم بهتراست تا با پلتفرم های تولید محتوا بیشتر آشنا شوید. پلتفرم‌ها و کانال‌های تولید محتوا، برای انتشار و توزیع محتوا استفاده می‌شوند. از این پلتفرم‌ها و کانال‌ها می‌توانید برای تولید انواع مختلف محتوا، از جمله متن، تصویر، ویدئو، و صوت استفاده کنید. برخی از پلتفرم‌ها و کانال‌های تولید محتوا عبارتند از:

  • وب‌سایت‌ها:

وب‌سایت‌ها یکی از رایج‌ترین پلتفرم‌ها برای تولید محتوا هستند. ‌سایت‌ها می‌توانند برای ایجاد و انتشار محتوای متنی، تصویری، ویدئو، و حتی پادکست استفاده شوند.

  • شبکه‌های اجتماعی:

 شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، فیسبوک، توییتر، و یوتیوب پلتفرم‌های محبوبی برای تولید و انتشار محتوا هستند.

  • رسانه‌های اشتراک ویدئو:

سایت های به اشتراک گذاری ویدئو مانند نت‌فلیکس، آپارات، نماشا و. . پلتفرم‌هایی برای پخش و انتشار محتوای ویدئویی هستند.

  • پلتفرم‌های اشتراک‌گذاری فایل:

پلتفرم‌های اشتراک‌گذاری فایل مانند گوگل درایو، دراپ‌باکس، و آی‌کلود برای اشتراک‌گذاری محتوای متنی، تصویری، و ویدئویی استفاده می‌شوند.

انتخاب پلتفرم یا کانال مناسب برای تولید محتوا به عوامل مختلفی بستگی دارد، که در زیر به برخی از آن ها اشاره شده است:

  • هدف محتوا:

هدف محتوای شما چیست؟ آیا می‌خواهید با محتوای خومذ مخاطب را آموزش دهید، سرگرم کنید، یا اطلاع‌رسانی کنید؟

  • مخاطب هدف:

مخاطب هدف شما چه کسانی هستند؟ و در چه پلتفرم‌هایی حضور دارند؟

  • بودجه:

چه مقدار بودجه برای تولید و انتشار محتوا دارید؟

ابزارهای تولید محتوا

ابزارهای تولید محتوا نرم‌افزارها و برنامه‌هایی هستند که می‌توانند برای ایجاد، ویرایش، و توزیع محتوا استفاده شوند. برخی از ابزارهای تولید محتوا عبارتند از:

۱. ابزارهای تولید محتوای متنی که برای ایجاد، ویرایش متن استفاده می‌شوند. برخی از محبوب‌ترین ابزارهای تولید محتوای متنی عبارتند از:

  • Microsoft Word
  • Google Docs
  • WordPress
  • Shopify

۲. ابزارهای تولید محتوای تصویری برای ایجاد، ویرایش تصاویر استفاده می‌شوند.برخی از محبوب‌ترین ابزارهای تولید محتوای تصویری عبارتند از:

  • Adobe Photoshop
  • Canva
  • GIMP
  • Pixlr

۳. ابزارهای تولید محتوای ویدئویی که برای ایجاد، ویرایش ویدئو از آن ها استفاده می‌شود.برخی از محبوب‌ترین ابزارهای تولید محتوای ویدئویی عبارتند از:

  • Adobe Premiere Pro
  • Final Cut Pro
  • iMovie
  • DaVinci Resolve

۴. ابزارهای تولید محتوای صوتی برای ضبط، ویرایش فایل‌های صوتی استفاده می‌شوند. پبرخی از محبوب‌ترین ابزارهای تولید محتوای صوتی عبارتند از:

  • Adobe Audition
  • Audacity
  • GarageBand
  • Hindenburg Journalist

بیشتر بخوانید = اهمیت تولید محتوا در شبکه های اجتماعی

اهمیت تولید محتوا چیست؟

تولید محتوا چیست و چه کاربردی دارد؟ برای پاسخ به این سوال لازم است تا کمی با اهمیت تولید محتوا آشنا شویم. به طور کامل با محتوا آشنا شدیم اما سوالی که ممکن است در اینجا ذهن را درگیر خود کند این است که اهمیت تولید محتوا چیست؟ چرا باید برای سایت و یا پیج اینستاگرام خود محتوا تولید کنیم؟

تولید محتوا چیزی است که به افراد کمک می کند تا کسب و کار، نام تجاری و محصولات شما را کشف کنند. این محتوا به شما کمک می کند مشتریان بالقوه را جذب کنید. بازدیدکنندگان جدیدی را به سایت شما می آورد و در نهایت برای شرکت شما درآمد ایجاد می کند. به عبارت دیگر، اگر محتوا تولید نمی کنید، پس از مسیر درست عقب مانده اید.

۱. جذب مخاطب

ایجاد محتوا با استفاده از محتوای جالب، آموزنده و تازه باعث جذب مخاطب به وب سایت یا پلتفرم شما می شود. محتوای متنوع و به روز به شما کمک می کند توجه مخاطبان خود را به خود جلب کنید و به آنها کمک می کند تا شما را بهتر با کسب و کار یا خدمات خود آشنا کنند.

۲. ترافیک وب سایت را افزایش دهید.

محتوای به روز و متنوع با استفاده از کلمات کلیدی مرتبط به بهبود رتبه بندی موتور جستجوی شما کمک می کند. این باعث افزایش ترافیک وب سایت شما و در نتیجه افزایش فرصت های تجاری می شود.

۳. ارتقاء نام و شهرت برند

ایجاد محتوای باکیفیت و ارزشمند به شما کمک می کند تا به عنوان یک متخصص در زمینه خود شناخته شوید. ارائه محتوای آموزنده و تخیلی باعث اعتبار و اعتماد مخاطبان و مشتریان شما می شود.

ایده های ایجاد محتوا برای وبلاگ ها

یکی از انواع تولید محتوا پست های وبلاگ است. وبلاگ ها می توانند از طریق کلام مکتوب به مخاطبان شما آموزش دهند، سرگرم کنند و الهام بخشند. زمانی که شخصی در گوگل درخواستی را تایپ می کند، پست هایی که ظاهر می شوند معمولاً پست های وبلاگ هستند. شما باید هر گونه تلاش برای ایجاد محتوا را با پیشنهادات محتوا ترکیب کنید تا سرنخ های جدید جذب کنید.

برای اینکه برای کاربران شما مفید باشد، یک پیشنهاد محتوا باید خاص و سریع باشد. همچنین باید ارزشی ارائه دهد که نشان دهنده سطح بالای درک و تخصص شما باشد.

تولید محتوا چیست؟

تولید محتوا چیست؟

دلایل ارزشمند نبودن محتوای کپی

در مفهوم تولید محتوا چیست و چه کاربردی دارد، توجه به کچی نبودن محتوای تولید شده حائز اهمیت است زیرا محتوایی است که از منابع دیگر کپی شده است و به دلایل زیر ارزشمند نیست:

۱. محتوای کپی شده قبلاً توسط دیگران نوشته شده است، منحصر به نیست، بنابراین ارزشی ندارد.

۲. محتوای کپی شده ممکن است دقیق نباشد زیرا از منابع اصلی گرفته نشده است.

۳. محتوای کپی شده خلاقانه نیست زیرا برای تولید آن از ایده‌های دیگران استفاده شده است.

۴. محتوای کپی شده می‌تواند باعث مشکلات قانونی شود.اگر محتوای کپی شده از یک منبع محافظت شده توسط کپی رایت استفاده کند، می‌تواند باعث مشکلات قانونی شود.

۵. محتوای کپی شده می‌تواند باعث کاهش اعتماد مخاطب به برند شما شود. زیرا آن ها می‌توانند محتوای کپی شده را تشخیص دهند که در نهایت منجر به کاهش اعتماد آنها به شما می شود.

۶. محتوای کپی شده می‌تواند باعث کاهش ترافیک وب سایت شما شود زیرا موتورهای جستجو محتوای کپی شده را دوست ندارند به همین علت، باعث کاهش رتبه سایت شما می شود.

در نتیجه، تولید محتوای کپی به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. اگر می‌خواهید محتوای ارزشمندی برای کسب و کار خود تولید کنید، باید محتوایی اصل و اورجینال داشته باشید.

بیشتر بخوانید = رپورتاژ چیست

فرآیند تولید محتوا

بعد از بررسی پاسخ تولید محتوا چیست و چه کاربردی دارد؟ نوبت به آن رسیده تا با فرایند تولید محتوا نیز آشنا شویم. این مراحل را دنبال کنید تا محتوا ایجاد کنید، حدس و گمان را حذف کنید و فضای ذهنی خلاقانه تری ایجاد کنید.

۱. پیدا کردن کلمه کلیدی مناسب

ایجاد شخصیت خریدار شما احتمالاً به شما ایده هایی در مورد موضوعاتی که در مورد چه موضوعاتی بنویسید و چه سؤالاتی ممکن است برای مخاطبان شما داشته باشد به شما می دهد، که شروعی عالی است.

اکنون، باید تأیید کنید که آیا این ایده‌ها می‌توانند در مقیاس بزرگ‌تری برای مخاطبان بزرگ‌تری اعمال شوند یا خیر. مطمئناً، نوشتن یک پست وبلاگی برای یک فرد مجرد عالی خواهد بود، اما پسر، آیا اتلاف انرژی است.

تحقیقات کلمه کلیدی، به شما حجم جستجوی یک عبارت کلیدی خاص را نشان می دهد و اینکه آیا ارزش سرمایه گذاری برای ایجاد یک قطعه محتوا در اطراف آن را دارد یا خیر.

۲. ایده پردازی

اکنون که مشخص کردید کدام کلمات کلیدی را هدف قرار دهید، زمان آن رسیده است که ایده‌های محتوا را مورد بررسی قرار دهید. تحقیقات نشان می‌دهد که بهترین راه برای سازمان‌دهی محتوا از طریق خوشه‌های موضوعی است، به این معنی که یک صفحه ستونی طولانی و جامع بر اساس یک کلمه کلیدی ایجاد می‌کنید که سپس به محتوایی که در موضوعات فرعی مرتبط ایجاد کرده‌اید (به پست‌های وبلاگ فکر کنید) پیوند می‌دهد.

برای نشان دادن موضوع، چیزی شبیه به این است. مدل خوشه موضوعی طوفان فکری ایجاد می کند زیرا ساختاری را به شما می دهد که باید دنبال کنید.

۳. نوشتن

قدرت تولید محتوای خاص شما ممکن است ویدیوها یا گرافیک ها یا پادکست ها باشد، اما نوشتن پایه و اساس اکثر تولید محتوا است. هر محتوایی که می سازید، فرآیند ایجاد از دستورالعمل های تقریبا مشابهی پیروی می کند.

از عناوین، توضیحات متا و سایر تیزرها استفاده کنید تا مخاطبان خود را وادار به خواندن محتوای شما کنید. مزایای محتوای خود را درست در عنوان قرار دهید تا بدانند چرا باید آن را بخوانند.

۴. ویرایش محتوا

نحوه ویرایش کار خود (یا دیگران) یک فرآیند بسیار ذهنی است. ممکن است بخواهید در حین حرکت ویرایش کنید، یا ممکن است چند روز صبر کنید و کار را با چشمانی تازه مرور کنید. ممکن است به گرامر اهمیت زیادی بدهید، یا ممکن است به دنبال یک قطعه محاوره‌ای باشید.

در هر صورت، مواردی وجود دارد که هنگام اصلاح محتوای خود باید حتماً به آنها توجه کنید، مانند صدای فعال، زبان واضح، جملات کوتاه و فضای خالی زیاد. در نظر بگیرید که یک همکار یا مدیر کار شما را نیز بررسی کند.

۵. بارگذاری و انتشار

اکنون که محتوای شما آماده است، باید آن را در جایی قرار دهید که افراد بتوانند به آن دسترسی داشته باشند. سیستم مدیریت محتوا (CMS) نرم افزاری است که محتوای دیجیتال را میزبانی می کند و به شما امکان می دهد آن را در وب سایت خود (یا هر جای دیگری در وب) نمایش دهید.

چگونه برای تولید محتوا، موضوع انتخاب کنیم؟

مهم ترین بخش تولید محتوا چیست و چه کاربردی دارد، انتخاب موضوع برای تولید محتوا است. انتخاب موضوع مناسب می‌تواند به شما کمک کند تا محتوای با کیفیت و جذاب تولید کنید که مخاطبان شما را جذب کند. چند روش برای انتخاب موضوع مناسب برای تولید محتوا عبارت اند از:

۱. در مورد موضوعات مختلف تحقیق کنید و ببینید چه موضوعاتی برای مخاطبان شما جذاب هستند.

۲. از مخاطبان خود بپرسید که چه موضوعی را دوست دارند یاد بگیرند یا درباره آن بدانند.

۳. به موضوعاتی که در حال حاضر محبوب هستند یا می‌توانند در آینده محبوب شوند، توجه کنید و از آن برای تولید محتوای با کیفیت استفاده نمایید.

۴. از ایده‌های خود برای ایجاد موضوعات جدید استفاده کنید.

روش های کسب درآمد از تولید محتوا

برای رسیدن به پاسخ تولید محتوا چیست و چه کاربردی دارد باید بدانید که تولید محتوا، یک راه عالی برای کسب درآمد است. با تولید محتوای با کیفیت و جذاب، می‌توانید مخاطبان زیادی را به سمت تجارت خود جذب کرده و از طریق روش‌های مختلفی از آنها درآمد کسب کنید. برخی از روش‌های کسب درآمد از تولید محتوا عبارتند از:

  • تبلیغات:

یکی از رایج‌ترین روش‌های کسب درآمد از تولید محتوا، تبلیغات است. با تبلیغ محصولات یا خدمات دیگران در محتوای خود، میتوانید درآمد کسب کنید.

  • فروش محصولات یا خدمات:

اگر مهارت یا دانش خاصی دارید، می‌توانید محصولات یا خدماتی را ایجاد کرده و از طریق محتوای خود آنها را بفروشید.

  • آموزش آنلاین:

 اگر در زمینه‌ای مهارت دارید، می‌توانید دوره‌های آموزشی آنلاین در آن حوزه ایجاد کرده و از این طریق درآمد کسب کنید.

  • اسپانسرینگ:

می توانید به کمک همکاری با برندهای متفاوت و تولید محتوا برای آن ها درآمد کسب کنید.

بیشتر بخوانید = اهمیت تولید محتوا برای سایت

چگونه محتوای خود را تبلیغ کنیم؟

تبلیغ محتوای خود یکی از مهم‌ترین مراحل تولید محتوا و رسیدن به پاسخ تولید محتوا چیست و چه کاربردی دارد، است. با تبلیغ محتوای خود در پلتفرم های گفته شده، می‌توانید محصول یا خدمات و همچنین محتوای تولید شده را به مخاطبان بیشتری معرفی کنید و ترافیک بیشتری را به ‌سایت یا شبکه‌های اجتماعی خود از این طریق جذب کنید.

برای تبلیغ محتوای خود، باید استراتژی مشخصی که شامل اهداف شما، مخاطبان هدف شما، و کانال‌های تبلیغاتی شما است، داشته باشید. با داشتن یک استراتژی مشخص، می‌توانید محتوای خود را به طوری تبلیغ کنید که باعث جذب مخاطب و کسب درآمد شما شود.

سخن پایانی تولید محتوا چیست و چه کاربردی دارد؟

تولید محتوا چیست و چه کاربردی دارد؟ در این مقاله به طور کامل به پاسخ این پرسش پرداختیم. تولید محتوا به عنوان یک ابزار قدرتمند در دسترس کسب و کارها برای جذب، حفظ و تبدیل مخاطبان بسیار مهم است. با ایجاد محتوای جذاب، آموزنده و متنوع، می توانید برند خود را تبلیغ کنید، ترافیک وب سایت را افزایش دهید و فرآیند بازاریابی خود را بهبود بخشید.

سوالات متداول تولید محتوا چیست و چه کاربردی دارد؟

۱. آیا تولید محتوا فقط برای سایت مفید است؟

خیر، تولید محتوا برای هرکسی که می خواهد بیشتر با مخاطبان خود ارتباط برقرار کند مفید است. این می تواند شامل وبلاگ نویسان، هنرمندان، مشاوران و حتی هر کسی که می خواهد داستان خود را به اشتراک بگذارد، باشد.

۲. آیا تهیه مواد نیاز به ترتیب زمانی خاصی دارد؟

تولید محتوا به زمان خاصی نیاز ندارد، اما مهم است که محتوای شما به روز و مرتبط با نیازها و علایق مخاطبان باشد.

۳. آیا می توانم از محتوایی که ایجاد می کنم برای تبلیغات استفاده کنم؟

بله، محتوای تولید شده می تواند به عنوان ماده اولیه برای ایجاد تبلیغات در مکان های مختلف مورد استفاده قرار گیرد. این به شما کمک می کند پیام های بازاریابی خود را به شیوه ای جذاب تر ارائه دهید.

تولید محتوا چیست؟ / کاربرد تولید محتوا چیست؟ / نمونه تولید محتوا / انواع تولید محتوا

منبع  = hubspot.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

‫2 نظر

  • Avatar R گفت:

    سلام می تونید راهنمایی کنید که برای سئو سایت
    چند روز یکبار تولید محتوا کنیم؟
    و اگه مقدره درباره اینکه چند وقت یکبار محتوا ها رو ادیت کنیم هم توضیح بدید؟

    • Avatar ماهونیا گفت:

      سلام. مدت زمان انتشار محتوا در هر سایتی بسیار متفاوت است. با توجه به نوع حوزه و رقبا شما میتوانید از روزی ۱ محتوا یا بیشتر محتوا منتشر کنید و یا کمتر. ادیت محتوا هم با توجه به نوع محتوا و جایگاه آن در نتایج بسیار متفاوت است.

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *