طراحی سایت

سبد خرید
0

انتخاب زبان

سئو چیست؟

سئو چیست
۵/۵ - (۸ امتیاز)

سئو چیست؟ در این مقاله قصد داریم تا به طور کامل و جامع در رابطه با چیستی بهینه سازی سایت صحبت نماییم. تا به شما کمک کند اصول سئو را درک کنید و یاد بگیرید که چگونه می‌تواند به شما در رشد کسب‌وکارتان کمک کند. استراتژی SEO مناسب می تواند به افزایش ترافیک و تبدیل کاربران نیز کمک کند. سئو یا به اصطلاح SEO مخفف بهینه سازی موتور جستجو است. بهینه سازی موتور جستجو و خدمات سئو سایت چیست؟ این فرآیند برداشتن گام هایی برای کمک به یک وب سایت یا بخشی از محتوا در رتبه بالاتر در گوگل است. در ادامه به طور کامل با سئو چیست آشنا خواهیم شد با ماهونیا همراه باشید.

اصلا سئو چیست؟

شاید این اولین سوال باشد در ذهنی کسی که تا به حال با بهینه سازی سایت آشنایی نداشته باشد. علم و یا بهتر بگویم هنر سئو ، مجموعه‌ای از روش‌ها و استراتژی ها به منظور افزایش اهمیت یک وبسایت در صفحه نتایج موتور جستجو ها، می باشد. پس در فرآیند سئو ( برخلاف SEM، بدون پرداخت هزینه ای به موتورهای جستجو) سعی می شود تا کسب و کارمان جزو نتایج اولیه موتورهای جستجو دیده شود. حالا که متوجه مفهوم کلی و اصلی سئو شدیم، این سوال پیش می آید که چرا وبسایت من به سئو نیاز دارد؟

چرا وبسایت من به سئو نیاز دارد؟

مطرح ترین نوع و روش بازاریابی کنونی از طریق بازاریابی اینترنتی است و شرکت های بزرگ جهان سرمایه گذاری کلانی در این زمینه کرده اند و یکی از الزامات بازاریابی اینترنتی وجود یک سایت می باشد و از طریق وب سایت بسیاری از معاملات شروع می گردد. برای آنکه شما بازدید کننده و مشتری بالقوه ای داشته باشید باید روی افزایش بازدید کننده خود تمرکز کنید.
اصلی ترین و مهم ترین روش بازاریابی، از طریق موتورهای جستجو است . پس سئو سایت در کسب و کارهای کنونی سکه شانس و عامل رونق روزافزون و حضور در صفحه اول گوگل است.
این نکته را در نظر داشته باشید که علاوه بر اینکه بازدید کننده سایت شما را به صورت مستقیم تایپ می کند ” mahoonia.com” و یا بک لینک (backlink) دریافت می کنید، موتورهای جستجو راه سوم و تنها راهی که بازدیدکنندگان می توانند سایت شما را پیدا کنند است. مزایای بسیاری برای گرفتن یک رتبه خوب در موتورهای جستجو وجود دارد.

بهتر است بدانید :

موتورهای جستجو ۸۵% (و در بعضی از سایتها بیشتر) از بازدید واقعی و طبیعی سایت شما راتشکیل میدهد.
۷۳ در صد معاملات آنلاین، به وسیله موتورهای جستجو آغاز می شود.
۳.۵ بیلیون وب سایت، با هم در حال رقابت بر سر پول هستند، اما واقعیت این است که کسری از یک درصد این سایت ها، به صفحه اول موتورهای جستجو راه می یابند.
اکثر کاربران اینترنتی صفحات مورد نظر خود را از موتورهای جستجوی اصلی مانند گوگل، بینگ و یاهو پیدا میکنند و موتورهای جستجو همان چیزی را در اختیار کاربران قرار میدهند که آنها بدنبالش هستند. به همین دلیل در مقایسه با تبلیغات اینترنتی مشتریان اعتماد بیشتری به سایت شما خواهند داشت و هزینه کمتری نیز به شما تحمیل خواهد شد که این امر ارزش سئو را دوچندان خواهد کرد.

 

تفاوت بین سئو و تبلیغات پولی چیست؟

سئو چیست و تفاوت اصلی بین سئو و تبلیغات پولی در این است که استراتژی سئو شامل رتبه بندی “ارگانیک” است، به این معنی که برای حضور در آن فضا هزینه ای پرداخت نمی کنید. برای ساده‌تر کردن آن، بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو به معنای برداشتن یک قطعه از محتوای آنلاین و بهینه‌سازی آن است تا وقتی کسی چیزی را جستجو می‌کند، موتورهای جستجو مانند گوگل آن را در بالای صفحه نشان دهند.

به عنوان مثال، وقتی شخصی «لازانیا» را در گوگل تایپ می کند، احتمالاً به دنبال دستور غذا، مواد اولیه و دستورالعمل هایی برای نحوه درست کردن آن است. اگر مقاله ای در مورد تهیه لازانیا نوشته اید، دوست دارید مردم دستور پخت شما را پیدا کنند. برای اینکه هر کسی بتواند آن را پیدا کند، باید بالاتر از همه وب سایت های دیگر با دستور العمل های لازانیا وگان قرار بگیرید. این آسان نیست، اما این همان چیزی است که بازاریابی سئو در مورد آن است.

سئو چیست به زبان ساده

سئو چیست به زبان ساده

عناصر اصلی سئو: سئو داخلی و سئو خارجی

وقتی صحبت از استراتژی سئو به میان می آید، دو مسیر به یک اندازه مهم وجود دارد: سئو داخلی و سئو خارجی.

سئو داخلی

سئوی داخلی در مورد ایجاد محتوا برای بهبود رتبه شما است. این به ترکیب کلمات کلیدی در صفحات و محتوای شما، مدیریت منظم محتوای کپی رایتینگ سئو با کیفیت بالا، اطمینان از اینکه متاتگ ها و عناوین شما غنی از کلمات کلیدی و به خوبی نوشته شده اند، و ده ها عامل دیگر است. اگرچه کار بسیار زیادی می طلبد، اما برای موفقیت در سئو فنی ضروری است.

سئو خارجی

سئوی خارج از صفحه بهینه سازی خارج از وب سایت شما مانند کسب بک لینک است. این بخش از معادله شامل ایجاد روابط و ایجاد محتوایی است که مردم می خواهند به اشتراک بگذارند.

سئو داخلی سایت

سئو داخلی سایت

استراتژی های سئو: کلاه سیاه در مقابل کلاه سفید

وقتی صحبت از سئو چیست به میان می‌آید، به دنبال برنده شدن سریع اغلب به عنوان «سئو کلاه سیاه» گفته می‌شود. افرادی که سئو کلاه سیاه را پیاده‌سازی می‌کنند، تمایل دارند از تاکتیک‌های زیرکانه مانند پر کردن کلمات کلیدی و حذف لینک برای رتبه‌بندی سریع استفاده کنند. ممکن است در کوتاه مدت برای ایجاد ترافیک موثر باشد، اما گوگل در نهایت سایت شما را جریمه کرده و حتی در لیست سیاه قرار می دهد.

از سوی دیگر، سئو کلاه سفید راهی برای ایجاد یک کسب و کار آنلاین پایدار است. اگر سئو را از این طریق انجام دهید، روی مخاطبان انسانی خود تمرکز خواهید کرد.

سئو خارجی سایت

سئو خارجی سایت

سئو کلاه خاکستری

با این حال، تکنیکی به نام سئو کلاه خاکستری وجود دارد. این بدان معناست که این کلاه به اندازه کلاه سفید خالص نیست، اما به اندازه تکنیک‌های کلاه سیاه کاملاً دستکاری‌کننده نیست. شما سعی نمی کنید کسی را فریب دهید یا عمداً سیستم را با تاکتیک های کلاه خاکستری بازی کنید. با این حال، شما در تلاش برای به دست آوردن یک مزیت متمایز هستید.

تاثیر سئو کلاه خاکستری به روی سئو چیست؟

در دنیای سئو، مهم این نیست که چه کاری انجام می دهید، بلکه به نحوه انجام آن بستگی دارد. اگر پست‌های مهمان را در سایت‌هایی خریداری می‌کنید که هیچ ربطی به جایگاه شما ندارند و مجموعه‌ای از لینک‌ها را اسپم می‌کنید، جریمه خواهید شد. اگر پست‌های مهمان منحصر به فردی ایجاد می‌کنید که برای خوانندگان در سایت‌های مرتبط با شما ارزش ایجاد می‌کند، خوب خواهید بود، و آب پیوند به خوبی به سایت شما منتقل می‌شود.

اصول بازاریابی سئو چیست؟

اکنون زمان آن است که یاد بگیرید چگونه بازاریابی سئو انجام دهید. درک آن یک چیز است، اما یک استراتژی سئو خوب نیاز به اقدام و زمان زیادی دارد. این چیزی نیست که بتوانید امروز آن را تغییر دهید و انتظار داشته باشید فردا نتایج را ببینید. سئو اقدامات روزانه را با هدف موفقیت بلند مدت انجام می دهد.

محتوا پادشاه است

محتوا پادشاه است

تولید محتوا و سئو

احتمالاً قبلاً آن را شنیده اید: “محتوا پادشاه است.” بیل گیتس این پیش بینی را در سال ۱۹۹۶ انجام داد و به نظر می رسد که همیشه این گونه خواهد بود.  راه شماره یک برای بهبود سئوی شما، تولید محتوای عالی است.

علاوه بر اسن شما باید فاکتور های دیگری را نیز در نظر بگیرید و راه های دیگری را برای بهینه سازی سایت خود انجام دهید. سئو هیچ تفاوتی با هر مهارت دیگری ندارد: نتایج عالی از تلاش بزرگ حاصل می شود. درست همانطور که بهترین بازاریابی در جهان به شما کمک نمی کند محصول بدی را بفروشید، سئوی فوق پیشرفته اگر محتوای با کیفیتی نداشته باشید بی فایده است.

لینک سازی داخلی چیست؟

تولید و انتشار محتوای جدید تنها یک راه برای نشان دادن تازگی به گوگل است. کارهای زیادی وجود دارد که می توانید با محتوایی که قبلاً منتشر کرده اید انجام دهید تا آن را به روزتر کنید. مرور و به‌روزرسانی محتوایتان برای دقت، اصلاح پیوندهای شکسته، و تازه کردن داده‌های قدیمی با آمارهای جدید که مرتبط‌تر هستند، همگی راه‌هایی هستند که به گوگل نشان می‌دهند محتوای شما همچنان شایسته جایگاه در صفحه اول است.

شما باید در سایت خود از لینکسازی داخلی استفاده نمایید تا علاه بر آنکه محتواهای خود را یه یکدیگر وصل میکنید، به گوگل به واسطه لینک ها سایر صفحات خود را نشان دهید.

لینک سازی داخلی در سئو

لینک سازی داخلی در سئو

کلمه کلیدی و کیورد ریسرچ در سئو

تحقیقات کلمات کلیدی به دلایل مختلفی انجام می شود، اما دو مورد از مهمترین آنها رتبه بندی در گوگل و ایجاد محتوای مرتبط است. کلمات کلیدی اغلب می توانند با گفتن دقیقاً آنچه مردم بر اساس آنچه که به دنبال آن هستند بدانند، دریچه الهام را باز کنند.

اما کلمات کلیدی همچنین نحوه ایجاد پیوندها را تعیین می کنند، از جمله همه چیز از تاکتیک هایی که انتخاب می کنید تا نحوه برنامه ریزی برای اجرای آنها.

متأسفانه، بسیاری از بازاریابان فکر می کنند که تحقیق در مورد کلمات کلیدی یک رویداد یکبار انجام شده است. برای توضیح دقیق سئو چیست باید بدانید که کیورد ریسرچ مهمترین بخش سئو سایت است.

آنالیز رقبا در سئو

شما کلمه کلیدی مناسب را از ابتدا انتخاب کرده اید. از لحاظ کانسپت به حوزه کاری که انجام می‌دهید مرتبط است و با چیزی که می‌خواهید بفروشید همسو است. کار بعدی که انجام می دهید چیست؟ حال نوبت به آن رسیده است تا رقبا را با توجه به کلمات کلیدی آنالیز نمایید.  تا ببینید رقبا چه استراتژی دارند و چه نوع لینک سازی انجام داده اند و …

تاثیر آنالیز رقبا در سئو سایت

تاثیر آنالیز رقبا در سئو سایت

نتایج گوگل برای بازاریابی محتوا

تاثیر بازاریابی محتوا به روی سئو چیست؟ این سایت‌هایی که در صفحه اول قرار دارند جایگاه ثابتی دارند، شهرت بالایی دارند و گوگل می‌داند که اطلاعات باکیفیتی ارائه می‌کنند. به این ترتیب آنها این جایگاه را به دست آورده اند. شما هنوز اعتماد گوگل را به دست نیاورده‌اید، و پیشی گرفتن از رقبا نیاز به مقدار زیادی دارد. دلیلی وجود ندارد که نتوانید در نهایت وارد صفحه یک شوید، به خصوص اگر محتوای مفید و با کیفیت ایجاد می کنید. اما قرار نیست یک شبه اتفاق بیفتد. لازم است تا تمامی فاکتورهای سئو از جمله تولید محتوای سئو شده و یونیک را پیاده سازی نمایید تا به رتبه ۱ گوگل برسید.

کاربرد HTML در سئو چیست؟

HTML سایت شما بخش مهمی از پازل بازاریابی سئو است. بدون برچسب‌ها، سربرگ‌ها و توضیحات مناسب، گوگل به سختی می‌تواند بفهمد محتوای شما درباره چیست و چرا باید در رتبه بالاتر از رقبا قرار گیرد.

وقتی مردم می خوانند که HTML بخشی از سئو است، شروع به ترسیدن می کنند، اما جای نگرانی وجود ندارد. شما نیازی به درک کد ندارید و در فرآیند تغییر برچسب ها و توضیحات، کدنویسی بسیار کمی وجود دارد. در بیشتر موارد، تغییر HTML از دیدگاه SEO به سادگی کپی و چسباندن است. حال بیایید برخی از عواملی را که باید در مورد HTML به آنها توجه کنیم را بررسی می کنیم.

برچسب های عنوان

یکی از چیزهایی که بسیاری از مردم اشتباه می گیرند، تگ عنوان و تگ H1 است. اینها دو عنوان متفاوت هستند و باید با آنها برخورد کرد. تگ عنوان چیزی است که در برگه بالای مرورگر شما نمایش داده می شود.

توجه داشته باشید که تگ عنوان و h1 شما نباید یکسان باشند. کلمه کلیدی تمرکز شما باید در هر دو باشد، اما می توانید از یک کلمه کلیدی یا کلمه کلیدی تطبیق عبارت طولانی برای یکی یا دیگری استفاده کنید. این یک راه عالی برای به طور طبیعی رتبه بهتر برای کلمات کلیدی دم بلند است.

تاثیر متاتگ در سئو

تاثیر متاتگ در سئو

توضیحات متا

تاثیر توضیحات متا در سئو چیست؟ توضیحات متا ناحیه زیر تگ عنوان شما در نتایج جستجو است. اینجا جایی است که شما فرصتی دارید که به جستجوگر بگویید محتوای شما در مورد چیست. مهم است که این بخش را با کلمات کلیدی بهینه کنید و مطمئن شوید که بیش از ۱۶۰ کاراکتر نباشد. شما می خواهید که هم در صفحه نمایش موبایل و هم در صفحه دسکتاپ به درستی نمایش داده شود.

سازگاری با موبایل

گوگل ابتدا برای موبایل ایندکس می کند. این بدان معناست که ما باید سایتی ایجاد کنیم که عملکرد خوبی در تلفن همراه داشته باشد زیرا این یکی از مهم ترین عوامل زمانی است که گوگل تعیین می کند که خزیدن سایت شما چقدر آسان است. اگر وارد کنسول جستجوی گوگل خود شوید، اطلاعات زیادی در مورد نظر گوگل در مورد سایت خود خواهید یافت. ایجاد یک پست وبلاگی مناسب برای تلفن همراه فقط استفاده از طراحی واکنشگرا نیست. این شروع خوبی است، اما کافی نیست. همچنین باید به این فکر کنید که مقاله شما چگونه در موبایل نمایش داده می شود.

تاثیر امنیت سایت در سئو چیست؟

امنیت و ایمنی سایت HTTPS و SSL عوامل مهم رتبه بندی هستند. اگر گوگل فکر می‌کند که سایت شما اسپم یا ناقص است، رتبه‌بندی صفحه اول را به شما نمی‌دهد.

یکی از راه‌هایی که گوگل خوب را از بد فیلتر می‌کند، از طریق گواهی‌های SSL و HTTPS است. تنظیم این موارد ساده است و قفل کوچکی را در کنار URL شما به شما می دهند تا کاربران بدانند سایت شما ایمن است. این یک سیگنال اعتماد مهم است، و در حالی که آنقدر سود سئو را ارائه نمی دهد، بهترین روشی است که به اهداف بلندمدت شما کمک می کند.

تاثیر امنیت سایت در سئو

تاثیر امنیت سایت در سئو

به روز رسانی الگوریتم سئو و گوگل

تاثیر بروزرسانی الگوریتم گوگل بر سئو چیست؟ گوگل از یک الگوریتم مخفی برای رتبه بندی وب سایت ها در نتایج جستجوی خود استفاده می کند. شاید شنیده باشید که الگوریتم همیشه در حال تغییر است و تا حدی این درست است. گوگل چندین بار در سال چیزی را که به آن «به‌روزرسانی‌های اصلی» می‌گویند، انجام می‌دهد تا به کسانی که در اینترنت جستجو می‌کنند خدمات بهتری ارائه دهد. با این حال، در حالی که ممکن است گوگل اغلب تغییراتی ایجاد کند، نگرانی اصلی شما باید به ایجاد محتوای با کیفیت بالا، استفاده از کلمات کلیدی مرتبط و ایجاد روابط بک لینک معتبر ادامه دهد.

سخن پایانی سئو چیست؟

امیدوارم از این راهنما بهره زیادی برده باشید زیرا اطلاعات زیادی در اینجا وجود دارد. مطمئن شوید که در سفر بازاریابی سئو خود به آن مراجعه کنید. مهمترین چیزی که در مورد سئو چیست باید به خاطر بسپارید این است که هیچ میانبری در این بازی وجود ندارد. شما باید کارها را به روش درست انجام دهید و مایل بیشتری را طی کنید زیرا اینگونه متمایز خواهید شد.

در نهایت seo سئو چیست؟

اگر می خواهید نتایج را ببینید، حداقل شش ماه را به آن اختصاص دهید. کسانی که می گویند سئو یک استراتژی است. شما می‌خواهید در نتایج برتر بمانید، مرتباً آن را به‌روزرسانی کنید و به ایجاد محتوای جدید عالی ادامه دهید تا سایت خود را تازه کنید و به گوگل نشان دهید که هنوز فعال هستید.

سوالات متداول سئو چیست

چه مدت طول می کشد تا سئو کار کند؟

سئو یک مسیر سریع برای موفقیت نیست. هرگز نبوده و نخواهد بود. در مورد سئو باید یک برنامه بلندمدت داشته باشید زیرا رتبه بندی اکثر کلمات کلیدی بین شش ماه تا یک سال طول می کشد.

مهمترین عامل در سئو چیست؟

هیچ عامل مهمی وجود ندارد زیرا همه آنها مهم هستند. اما، اگر بخواهم چیزی را انتخاب کنم که باید روی آن تمرکز کنید، ارائه اطلاعات با کیفیت به مردم است. شما می توانید تمام قطعات سئو را در جای خود داشته باشید، اما اگر محتوای شما خوب نیست، مهم نیست زیرا مردم به شما علاقه ای نخواهند داشت.

آیا می توانم یک وب سایت را بدون سئو رتبه بندی کنم؟

موقعیت‌هایی وجود دارد که افراد خوش‌شانس می‌شوند، اما احتمالاً به این دلیل است که آنها چیزی را ارائه می‌کنند که بسیاری از مردم آن را ندارند. بسیاری از افراد در یک فضا با هم رقابت می کنند، جایی که بهترین سئو می تواند برنده شود. اما در حقیقت شما باید برای رتبه گرفتن سایت خود را برای موتور های جست و جو بهینه نمایید.

هزینه سئو چقدر است؟

سئو چیست و هزینه بهینه سازی سایت چقدر سات؟ هزینه سئو بستگی دارد. شما می توانید یک متخصص را استخدام کنید تا آن را برای شما مدیریت کند، یا می توانید همه کارها را خودتان انجام دهید. انجام آن توسط خودتان زمان زیادی طول خواهد کشید و باید یادگیری را در نظر بگیرید.

منبع = neilpatel.com

به نظر شما مهمترین عامل در بازاریابی سئو چیست؟

سئو چیست / سئو به زبان ساده /

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

‫16 نظر

  • Avatar میلاد گفت:

    سلام من یک سایت آموزشی دارم که حداقل ۱۵۰ مطلب داره که توسط گروه خودمون ساخته شده
    اما فکنم گوگل جریمه مون کرده و دامنه سایت بشدت بد نام شده
    سوالی که دارم ازتون اینکه که میشه ما یک سایت جدید درست کنیم و این ۱۵۰ مطلب ساخت خودمون رو داخل یک سایت جدید بزاریم و جریمه نشیم؟ یا راهی وجود داره تا از جریمه شدن جلوگیری ک

  • Avatar علیرضا غلامی گفت:

    با سلام خدمت تیم ماهونیا، آیا فقط باید از طریق سئو ارگانیک وب‌سایت بهینه شود؟ یا از تبلیغات کلیکی هم می‌توانیم استفاده کنیم؟

    • Avatar ماهونیا گفت:

      سلام. اگر قصد دارید تا سریع به فروش برسید میتوانید از تبلیغات کلیکی استفاده نمایید. اما اگر قصد دارید تا در نتایج جایگاه ثابتی داشته باشید توصیه میشود تا از سایت را کامل بهینه سازی نمایید.

  • Avatar سوگل توکلی گفت:

    رسیدن به صفحه ۱ گوگل چقدر زمان میبره؟ آیا راهکاری هست که سریعتر به صفحه اول گوگل برسیم؟

    • Avatar ماهونیا گفت:

      مدت زمان رسیدن به صفحه ۱ گوگل با توجه به کلمه کلیدی و نوع سایت و نوع حوزه و سایر فاکتورها، بسیار متفاوت است. شما میتوانید برای سریعتر رسیدن به لینک ۱ از خدمات گوگل ادز استفاده نمایید.

  • Avatar راضیه رضایی گفت:

    همانطور که گفتید تگ عنوان و h1 باید متفاوت باشند، یعنی داخل یکی از کلمه کلیدی استفاده کنیم و برای متفاوت شدنش داخل اون یکی کلمه مترادف کلمه کلیدی استفاده بشه درسته؟

    • Avatar ماهونیا گفت:

      هم تگ عنوان و هم تگ h1 باید کلمه کلیدی داشته باشه اما پسوند و پیشوند داشته باشه با توجه به کیورد ریسرچ.

  • Avatar نگین گفت:

    آیا تمام صفحات سایت از جمله درباره ما، تماس با ما و این دست صفحات هم باید سئو شوند؟

    • Avatar ماهونیا گفت:

      بله بهتر است تا تمامی صفحات سایت بهینه سازی شوند.

      • Avatar مریم سلطانی گفت:

        سلام امکانش هست در مورد سئو صفحات تماس با ما و صفحاتی که محتوا در آنها کمه است یه توضیحی بدید
        (با توجه به این که باید محتوا باشد تا سئو صورت گیرد)

        • Avatar ماهونیا گفت:

          صفحه درباره ما و تماس با ما جز مهمترین صفحات هر سایتی هستند که در اعتماد سازی گوگل بسیار تاثیر دارد.

  • Avatar محمود بهرامی گفت:

    من فکر میکردم سئو در امنیت تاثیری نداره اخه شنیده بودم سئو در کلمات کلیدی و آنالیز رقبا فعالیت داره

  • Avatar نارمک گفت:

    خیلی کمک‌کنندست سئو اما هزینه و زمان زیادی میبره، ایا میشه کاری کرد سریع‌تر به نتیجه رسید؟

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *